Sökning: "sustainability reputation"
Visar resultat 1 - 5 av 150 uppsatser innehållade orden sustainability reputation.
1. Sustainable Funding: The Future Role of Finance Suppliers in Sweden Promoting Green Real Estate.
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : This report investigates the relationships between Corporate Social responsibility and how it affects Swedish banks' role in promoting green real estate. The foundation of the analysis is a qualitative study based on interviews that were conducted on Swedish banks. LÄS MER
2. "Wake up and smell the CSRD" Framing strategies employed by the Big 4 on discourse about CSRD
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : With the Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD) coming into effect in the EU, a significant number of companies will be subjected to unprecedented non-financial reporting requirements. The Big 4 accounting firms (Deloitte, PwC, EY, KPMG) are important providers of sustainability assurance and, more generally, act as the allies of firms in both the political and corporate fields. LÄS MER
3. TVÄTTEN I ÖKNEN En diskursanalys av svensk och qatarisk mediebevakning av fotbolls – VM i Qatar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The FIFA World Cup 2022 in Qatar is amongst the most controversial sporting events in history. The country is accused of using the tournament as a political tool in order to launder its reputation and profile itself as attractive for future investment and tourism. LÄS MER
4. Hållbarhetsrapporten: Tillräcklig eller bristfällig? : En kvalitativ studie om hållbarhetsrapportens tillräcklighet
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Thinking sustainably is becoming increasingly important among companies. Today, there are demands from both stakeholders and the law to conduct sustainable operations. Companies have a social and ethical responsibility to achieve competitive advantage and a good corporate reputation. LÄS MER
5. Skogens produkter och dess rykte : konsumenters attityder till förnybara engångsartiklar och dess industriella sektor
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Klimatförändringarna och hållbarhetsfrågan kopplat till skogsnäringen har gett upphov till en del av skogsdebatten, där mål kring bioekonomi ligger i konflikt med att avsätta mer skog till förmån för biologisk mångfald. Förnybara produkter tillverkade av skoglig råvara har en roll i denna debatt, och är idag ett kontroversiellt ämne. LÄS MER