Sökning: "sustainable consumer behaviour"
Visar resultat 1 - 5 av 166 uppsatser innehållade orden sustainable consumer behaviour.
1. Fast Art – A Virtual Fashion Exhibition
Master-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : This thesis focuses on research through the design process of building an immersive Virtual Reality (VR) experience concept resembling a digital art gallery. It covers the topics of sustainable fashion, changing people’s perspectives and behaviour, and new technologies like VR and Artificial Intelligence (AI). LÄS MER
2. Consumer Perceptions of Circular Practices in the Textile Sector and the Relation to Consumption Behaviour : Practical Implications for Stakeholders in the Textile Industry
Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)Sammanfattning : The textile industry has a substantial negative impact on the environment. In order to decrease the environmental impact, the industry needs to transition to a more sustainable and circular system. LÄS MER
3. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER
4. Minskning av matsvinn i hushållen: olika analysmetoder, liknande resultat : en litteraturstudie
Magister-uppsats, SLU/Dept. of Energy and TechnologySammanfattning : Minskning av matsvinn är ett av delmålen i FN:s Agenda 2030, en handlingsplan för omställning till ett hållbart samhälle. Globalt ska matsvinnet halveras per person i butik och konsumentled och minskas längs hela livsmedelskedjan till år 2030. LÄS MER
5. To be sustainable or to be fashionable? That is the question... : A quantitative study of the consumer's perspective on CSR in the fast fashion industry
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : The purpose of the paper is to create a deeper understanding of the effects a company’s CSR activities have on consumers' purchase decisions in the fast fashion industry. Additionally, how consumers' brand image changes when a company does not meet the criteria for CSR initiatives. LÄS MER