Sökning: "sustainable product development tools"

Visar resultat 1 - 5 av 104 uppsatser innehållade orden sustainable product development tools.

  1. 1. Sustainable Product Development Through Integrated Life Cycle Assessment and Computer Aided Design : An Exploratory Study of Life Cycle Assessment (LCA)

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Vilma Åhlström; [2023]
    Nyckelord :CAD; Computer Aided Design; LCA; Life cycle assessment; integration; PLM; Product lifecycle management; Dassault Systèmes; 3DEXPERIENCE; Technia; Product; Environment;

    Sammanfattning : The purpose of this paper was to investigate the integration between Life Cycle Assessment (LCA) and Computer-Aided Design (CAD). The project has been carried out as a degree project at Karlstad University in the spring of 2023 on behalf of the company TECHNIA. The project was a master's thesis of 22. LÄS MER

  2. 2. Integrated Solar Cooking : Materials and Manufacturing of Conical Solar Cookers

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Kristy San; Ida Lindström; [2023]
    Nyckelord :Asulma Centre; Conical Solar Cooker; Integrated Solar Cooking; Kenya; Solar Cooking; Asulma centre; konisk solugn; integrerad solmatlagning; Kenya; solmatlagning;

    Sammanfattning : This bachelor thesis is written as a Minor Field Studies (MFS) project and funded by SIDA, Sweden’s International Development Cooperation Agency. The project was made in cooperation with Engineers Without Borders Sweden and the local organization Asulma Centre in Nairobi. LÄS MER

  3. 3. Stylingservice som hållbar produkt : Värdet av en konsulterande stylingtjänst för minskad överkonsumtion

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Karl Sedeborn Holst; Agnes Ottander; [2023]
    Nyckelord :Consumer behaviour; sustainability; individual-focused advisory consumption; PSS; Konsumentbeteende; hållbarhet; individfokuserad rådgivande konsumtion; PSS;

    Sammanfattning : Dagens konsumtion av kläder hos den genomsnittlige konsumenten består till stor del av överkonsumtion. Ett bristande engagemang samt okunskap om klädkonsumtionens miljöpåverkan är ofta bidragande faktorer till ohållbar konsumtion. LÄS MER

  4. 4. Produktutvecklingsprocess inom cirkulärekonomi

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Abdallah Alnajar; Tobias Jacobsson; [2023]
    Nyckelord :Product development process; concept selection; sustainability; circular economy; Produktutvecklingsprocess; konceptval; hållbarhet; cirkulär ekonomi;

    Sammanfattning : Rapporten beskriver utförandet av ett examensarbete på högskoleingenjörsnivå. Arbetet utfördes på företaget WA3RM AB, vars affärsidé är att skapa värde från industriers outnyttjade resurser, genom att knyta samman olika aktörer och uppnå cirkulär ekonomi med syftet att minska klimatpåverkan och uppnå de globala målen för hållbar utveckling. LÄS MER

  5. 5. Sustainability and Customer Values as Part of Strategic Marketing : A Focus Group Study Exploring What Customers Value in a Sustainable FMCG Product

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Matilda Schill; Ebba Flykt; [2023]
    Nyckelord :sustainability; FMCG products; customer values; behaviors; marketing; hållbarhet; “FMCG”-produkter; kundvärderingar; beteenden; marknadsföring;

    Sammanfattning : This is a focus group study to explore the marketing process for a start-up company about to develop and launch a sustainable razor. In this process, understanding what the customers value in a sustainable product for daily use, such as razors, and how to apply this in the marketing process is of great importance. LÄS MER