Sökning: "sustainable value creation"
Visar resultat 16 - 20 av 246 uppsatser innehållade orden sustainable value creation.
16. Ett intressentperspektiv på slow fashion-affärsmodellen : En multipel fallstudie om långsam konsumtion i modebranschen
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ekonomiSammanfattning : Som en reaktion mot fast fashion-rörelsen och de oansvariga konsumtionsmönster som den medför har slow fashion uppstått som ett mer hållbart alternativ i modebranschen. Slow fashion beskrivs ofta som mode av hög kvalitet med en tidlös design vars syfte är att sakta ner flödena och minska konsumtionen. LÄS MER
17. High Interest in Sustainability
Master-uppsats, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Sustainability is a subject that seems to continuously gain popularity and importance in society.Hence, many aspects of the business world also revolve around the matter. One view onsustainability is that the current generation should act in a manner that allows the next generationto have similar foundations to prosper. LÄS MER
18. Energileverantörernas kundbehov på prov : Hur energileverantörerna kan uppfylla sina kunders behov genom effektiv utformning av sina hållbara affärsmodeller
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : Samhället står inför stora utmaningar när det kommer till en hållbar transformation av energisystemen. Globala trender som hållbarhet, decentralisering, digitalisering och säkerhet kombinerat med ekonomisk nedgång och geopolitiska spänningar har lett till att energileverantörernas kunders behov har skiftat. LÄS MER
19. Increased Sustainability Through Circular Economy : A case study on how to increase the circularity performance of a global manufacturing enterprise
Master-uppsats, Linköpings universitet/Industriell miljöteknikSammanfattning : Businesses are gradually extending their attention towards including sustainability activities in their business practices. Current linear approaches are outdated and new long-term sustainable options are being investigated. LÄS MER
20. Designing for the needs of present and future generations: The development of a sustainability integrated design process for consumer products
Master-uppsats, Högskolan i Gävle/MiljövetenskapSammanfattning : Due to the increased popularity of greener products (green implies being more sustainable) and more businesses involved in greener markets, the phenomenon of greenwashing has expanded. This is problematic because actors trying to design, manufacture and sell products with a high sustainability content are then forced to compete with actors that deal with artificial sustainability. LÄS MER