Sökning: "suterräng"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade ordet suterräng.
1. Ett projekt med två verksamheter : Potentiella möjligheter och konflikter som uppstår av att ha en förskola i ett flerbostadshus
Kandidat-uppsats, KTH/Byggteknik och designSammanfattning : I en stad som växer ökar behovet av bostäder och därmed behovet av fler samhällsnyttigaverksamheter. Med en begränsad yta för expandering och därav högre krav på yteffektiva lösningar ärett alternativ att utnyttja samma markyta för flera funktioner. I denna studie berörs hur en förskola kansamspela med ett flerbostadshus. LÄS MER
2. Havsviksskolan
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Havsviksskolan tar hänsyn till omgivningen i dess placering på henriksdalstomten då den följer den befintliga statsformen och tar vid Henriksdalsalléns riktning snarare än den intilliggande motorvägen. Det höga tornet innehåller klassrum från årskurs 3 – 6 som jag har valt att placera ovanpå varandra för att kunna nyttja skolgården på bästa sätt. LÄS MER
3. Slänten : Centrum För Informellt Lärande, Sundbyberg
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Slänten är en öppen lärandemiljö vidSundbyberg Centrum.Inspirerad av Finlands utbildningssystem,strävar detta projekt efter en öppenlärandemiljö där fokuset ligger på empiriskastudier. LÄS MER
4. Kulturvalen
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Examensarbetets tema är Centrum för informellt lärande och handlar om ett kulturhus som jag har valt att kalla för Kulturvalen. Projektets fokuset ligger på inegration mellan nyanlända och boende i området. Här kan man välja aktiviteter eller skapa egna, i mötena mellan aktiviteterna sker det spontana och informella lärandet. LÄS MER
5. Förskolan - Rälset : Lek på spåret
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Som kandidatarbete valde jag att skapa en förskola, som även skulle ha övriga publika funktioner integrerade. Fokus lades på själva byggnadens gestaltning samt hur den placerades på platsen för att på bästa möjliga sätt samarbeta med kontexten. LÄS MER