Sökning: "svaga varumärken"
Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden svaga varumärken.
1. Brand Equity | När varumärken brinner
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The purpose of this replication study is to test and compare how a product damage crisis affects brands with high and low brand equity from a consumer perspective in Sweden. The study also aims to contribute with increased knowledge to the topics of brand equity and product-harm crisis. LÄS MER
2. Brand community rejection - en strategi att tillämpa eller undvika?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Examensarbetets titel: Brand community rejection - en strategi att tillämpa eller undvika? En experimentell replikationsstudie Seminariedatum: 3 juni 2022 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete kandidatnivå i marknadsföring, 15 högskolepoäng Författare: Axel Christiansson, Felicia Hagelin Lindqvist och Hanna Ovhagen Handledare: Johan Gromark Fem nyckelord: Brand community, brand community rejection strategi, företagsinitierat brand community, replikation och experiment Forskningsfråga: Kommer resultatet för svenska studenter att stödja resultatet för kinesiska studenter som rapporterades i Wang och Dings (2016) undersökning avseende brand community rejection strategi? Syfte: Genom att utföra en replikationsstudie, avser studien att undersöka hur en brand community rejection strategi påverkar svenska studenters efterföljande utvärdering av olika starka varumärken. Metod: Studien är en replikationsstudie och använder därmed samma experimentella metod som Wang och Ding (2016) för att möjliggöra en jämförelse av resultat. LÄS MER
3. Words travel fast : A field study of communication in Ethiopia
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The scarce internet access in Ethiopia puts heavy weight on traditional media and people to spread news and information. By testing if the marketing strategy Word of Mouth is applicable on informative content, rather than just brands and products, this thesis explore the motivation to spread news as well as how it is received by a non-internet using group. LÄS MER
4. Marketing of fast moving consumer goods : a study of viral videos with forest-related products
Master-uppsats, SLU/Dept. of Forest ProductsSammanfattning : The traditional forest industry is facing a change. Not only is the forest industry changing, also the world is changing in terms of threats of the implementation of new trade barriers and how companies are using marketing. LÄS MER
5. Man måste ha den rätta knycken för att öka sin attraktionskraft : En kvalitativ studie om varumärkesutveckling för turistdestinationer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Man måste ha den rätta knycken för att öka sin attraktionskraft. Frågeställning: Hur bör turistdestinationer utveckla sitt starka varumärke för att öka destinationens attraktionskraft? Syfte: Vi ämnar i och med denna studie undersöka potentiella utvecklingsmöjligheter och tänkbara strategier som kan vara användbara för ALV och andra turistdestinationer med starka varumärken. LÄS MER