Sökning: "svarstider"
Visar resultat 1 - 5 av 84 uppsatser innehållade ordet svarstider.
1. Datavisualisering av geospatial demografisk data med SVG och Canvas : Jämförelse av renderingstid mellan utritningstekniker med JavaScript biblioteken D3.js och ECharts
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Ett teknikorienterat experiment genomfördes innehållande jämförelsen av renderingstid för datavisualisering av geospatial demografisk data med SVG och Canvas. Med ökande datamängder ökar behovet för hantering, lagring och analysering av den. För att underlätta tolkning av den kan visualiseringstekniker tillämpas. LÄS MER
2. Skillnader i svarstid : GraphQL vs. REST på Raspberry Pi
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Dagens samhälle är beroende av internet och webbapplikationer för olika uppgifter. Svarstiden för API:er spelar en avgörande roll i responsiviteten för webbapplikationer. Två huvudsakliga API-tillvägagångssätt, GraphQL och REST, har sina egna styrkor och svagheter. LÄS MER
3. Autonomous Navigation in Partially-Known Environment using Nano Drones with AI-based Obstacle Avoidance : A Vision-based Reactive Planning Approach for Autonomous Navigation of Nano Drones
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The adoption of small-size Unmanned Aerial Vehicles (UAVs) in the commercial and professional sectors is rapidly growing. The miniaturisation of sensors and processors, the advancements in connected edge intelligence and the exponential interest in Artificial Intelligence (AI) are boosting the affirmation of autonomous nano-size drones in the Internet of Things (IoT) ecosystem. LÄS MER
4. Klient- och serversvarstider för MVC-ramverken Symfony och CodeIgniter : Vid användning template engines och esport-data
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Användningen av PHP-ramverk baserade på arkitekturmönster MVC är mycket populära inom webbutveckling tack vare att de tillhandahåller sätt att återanvända funktionalitet och logik samt en tydlig struktur. Valet av ramverk är dock inte alltid lätt och det finns många olika variabler att överväg, en väldigt viktig variabel för många utvecklare och användare är svarstider. LÄS MER
5. Utilizing GPT for Interactive Dialogue-based Learning Scenarios : A Comparative Analysis with Rasa
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : This thesis explores the use of advanced language models, specifically OpenAI’s Generative Pretrained Transformer (GPT), in the context of interactive tutoring systems built within a Unity-based game environment. The central problem addressed is whether the recent advancements in large language models make them feasible and useful to function as tutors specifically in providing meaningful, engaging, and educationally rich user interactions on a dialogue based learning platform developed by Fictive Reality. LÄS MER