Sökning: "svart marknad"
Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden svart marknad.
6. Design och produktutveckling av skandinavisk lampdesign
M1-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The following paper is the result of a bachelor thesis which includes the production of Scandinavian table lamp. The thesis is based on the generic product development method where each stage and steps are presented. LÄS MER
7. Inbound marknadsföring - att attrahera och behålla kunder : En kvalitativ studie om digital marknadsföring inom modebranchen
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Marknadsföringen har förändrats drastiskt under det senaste decenniet och forskningen visar att traditionella marknadsföringsaktiviteter inte längre är lika effektiva på grund av bland annat ett förändrat konsumentbeteende. Till följd av den förändrade attityden mot traditionell marknadsföring har ett nytt koncept vid namn inbound marknadsföring fått en allt mer framträdande roll på konsument- och företagsmarknaden. LÄS MER
8. Affärsmöjligheter i tidsbegränsade bygglov
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Sammanfattning De senaste åren har tidsbegränsade bygglov blivit allt mer förekommande inom byggbranschen. Bostadsbyggnation är ett nationellt aktuellt ämne då bostadsbyggande inte förväntas avta i och med den bostadsbrist som råder i delar av Sverige. LÄS MER
9. Fragmenterade ledarskapsutmaningar inom svensk försvarsindustri på den internationella marknaden : En kvalitativ studie om ledarskapsutmaningarna kopplade till internationalisering av svensk försvarsindustri
Kandidat-uppsats, FörsvarshögskolanSammanfattning : Because defence industry companies today act in a market characterized by international cooperation and export, higher demands on cultural competence and diversity is placed in the organization. Due to this, cross-cultural demands on leaders in defence industry companies increase. LÄS MER
10. Att höras genom bruset : En fallstudie om hur ett bioteknikföretag inom cancerindustrin implementerar sin produkt på en marknad med hög konkurrens
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Syftet med fallstudien är att undersöka hur bioteknikföretaget agerar på en marknad med flertalet stora aktörer som tillsammans skapar ett brus som är svårt att höras genom samt kartlägga hur bioteknikföretaget agerar på den komplexa marknaden. Syftet är även att skapa en helhetsbild över bioteknikföretaget och deras strategiska beslut samt nästkommande steg. LÄS MER