Sökning: "svenska företag i japan"

Visar resultat 1 - 5 av 34 uppsatser innehållade orden svenska företag i japan.

  1. 1. Consumer Perception of Sustainability : A cross-cultural study of green advertisement in the automobile industry between Japanese and Swedish consumers.

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Vanessa Nagaoka; [2023]
    Nyckelord :Green advertisement; consumer perception; intercultural communication; automobile industry; sustainability awareness; Grön reklam; konsumentuppfattning; interkulturell kommunikation; bilindustrin; hållbarhetsmedvetenhet;

    Sammanfattning : As sustainability becomes a pressing issue, companies are increasingly adopting green advertising strategies to promote their products and increase consumer awareness. However, the effectiveness of these advertisements across different cultural backgrounds are often overlooked. LÄS MER

  2. 2. Hur påverkar en företagskultur sättet att bygga en organisation i Sverige : - En fallstudie om Shimano Nordic AB (Sverige)

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jonatan Holst; Martin Wadia; [2023]
    Nyckelord :Corporate culture; cross-cultural; governance; hierarchy; Japan; Sweden and adaptation.; Företagskultur; tvärkulturell; styrning; hierarki; Japan; Sverige och anpassning.;

    Sammanfattning : Title: How does a corporate culture affect the way an organization is built in Sweden Level: Bachelor's degree thesis in business administration Author: Martin Wadia and Jonatan Holst Supervisor: Alice Schmuck Date: 2023 January Purpose: The purpose of this study is to analyze the cultural aspect within an organization, how it affects organizational structure and when a company with a different corporate cultureconducts business in Sweden. We will examine how a Japanese company adapted itsorganization to cross-cultural differences and analyze whether hierarchy systems create valuefor them in a country where that culture is not as common. LÄS MER

  3. 3. McDonalds McDelivery : En jämförelse av kultur mellan reklamfilm och nation i Sverige samt Japan under en pandemi

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Adrian Sjödal; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : År 2020 blev världen utsatt av viruset Covid-19, en pandemi som har påverkat mångas liv, allt från företag till människors vardag. Medan restaurangindustrin har påverkats negativt av den ökande mängden hemmasittande, har matleveransindustrin istället ökat. LÄS MER

  4. 4. The Road to Japan : En studie om etableringsstrategier för svenska företag

    Magister-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Elefteria Stamos; Sweet Mogos; [2019]
    Nyckelord :Japan; entry strategies; free trade agreement; Swedish companies; entrepreneurship; international; Japan; etableringsstrategier; frihandelsavtal; svenska företag; företagande; internationellt;

    Sammanfattning : Problem: Japan är en av Sveriges största exportmarknader med 127 miljoner konsumenter och en intressant marknad för svenska företag. Den japanska marknaden innehar många hinder och utmaningar och har tidigare varit restriktiv mot utländska företag. LÄS MER

  5. 5. Effektivisering av internationell distribution : Svenska företags verksamhetsformer på avlägsna marknader

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för maskinteknik (MT)

    Författare :Alexander Andreas Uppfeldt Pehrsson; [2019]
    Nyckelord :International distribution; Forms of operation; Remote markets; Flows; Lead time; Cost; Environment.; Internationellt distribution; Verksamhetsformer; Avlägsna marknader; Flöden; Ledtid; Kostnad; Miljö.;

    Sammanfattning : I denna studie undersöks hur faktorer som ledtid, kostnad och miljö påverkas av valet avverksamhetsform på avlägsna marknader. Även konsekvenser på produktionsstrategi,produktflöde och ekonomiska vinster undersöks. LÄS MER