Sökning: "svenska handelsbanken"

Visar resultat 21 - 25 av 205 uppsatser innehållade orden svenska handelsbanken.

  1. 21. Tillitens betydelse i coopetition-situationer. : En kvalitativ studie om hur svenska banker samarbetar i utvinningen av nya tjänster.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE); Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Ebba Löfstedt; Isabella Olsson; [2021]
    Nyckelord :Coopetition; tillit i banksektorn; infrastruktur;

    Sammanfattning : Utveckling av nya tjänster inom banksektorn är idag en del av branschensarbetsprocess. Banker står idag inför flera utmaningar där krav från kunder,kontinuerligt förändrad lagstiftning, nya konkurrenter och framförallt ensnabbt växande teknologisk utveckling präglar deras arbete. LÄS MER

  2. 22. Deep learning exotic derivatives

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Avdelningen för systemteknik

    Författare :Gunnlaugur Geirsson; [2021]
    Nyckelord :deep learning; neural networks; derivative pricing; automatic differentiation; Monte Carlo; transfer learning; structured products; risk sensitivities; valuation; autocalls;

    Sammanfattning : Monte Carlo methods in derivative pricing are computationally expensive, in particular for evaluating models partial derivatives with regard to inputs. This research proposes the use of deep learning to approximate such valuation models for highly exotic derivatives, using automatic differentiation to evaluate input sensitivities. LÄS MER

  3. 23. Avslöjande information om korruption och penningtvätt i de fyra svenska storbankernas hållbarhetsredovisningar : En kvalitativ innehållsanalys av de fyra svenska storbankernas hållbarhetsredovisningar för åren 2017 till 2020

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Elin Sandqvist; Roxana Kozlik; [2021]
    Nyckelord :GRI; Corruption; Legitimacy Theory; Money Laundering; Stakeholder Theory; Sustainability Reporting.; GRI; Hållbarhetsredovisning; Intressentteori; Korruption; Legitimitetsteori; Penningtvätt.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problemdiskussion: Mellan åren 2015-2020 har Nordea, Svenska Handelsbanken, SEB och Swedbank vid flertalet tillfällen delgivits sanktionsavgifter för brister i arbetet mot korruption och penningtvätt. Penningtvätt är en del av korruption och beskrivs av flertalet forskare som ett globalt problem där banker spelar en stor roll när det kommer till att dölja olagliga pengar. LÄS MER

  4. 24. Vart tog det lokala bankkontoret vägen? : En kvalitativ fallstudie på svenska storbankers förändrade kundhanteringsprocesser under Covid-19-pandemin

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Jonathan Yamin; Natalie Hultman; [2021]
    Nyckelord :Customer loyalty; Banks; Trust; Customer Relationship Management; e-CRM; Covid-19; Pandemic; Digitalization; Satisfaction; Relationship marketing; Profitability.; Kundlojalitet; Banker; Förtroende; CRM; e-CRM; Covid-19; Pandemi; Digitalisering; Tillfredsställelse; Relationsmarknadsföring; Lönsamhet.;

    Sammanfattning : Under Covid-19-pandemin har svenska storbanker tvingats digitalisera en stor del av sina verksamheter, för att klara av kundernas förändrade behov. I denna studie undersöks hur svenska storbanker har förändrat sina kundorienterade processer under pandemin. LÄS MER

  5. 25. Det lokala bankkontoret i digitaliseringens fotspår : En kvalitativ undersökning av de lokala bankchefernas kundrelationsskapande under den digitala transformationen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Matilda Syrén; Max Svensson; Johanna Andersson; [2021]
    Nyckelord :Digital Transformation; Lokal Bank; Kundrelation; Relationsmarknadsföring; Informell Styrning; Formell Styrning;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Den digitala transformationen har drastiskt påverkat hur bankernaskunder genomför sina bankärenden och de spenderar mindre tid på bankkontoret än tidigare.Samtidigt som bankerna vill att kunden ska bli mer självständig med sina bankärenden i ettlönsamhetssyfte vill de fortfarande ha en stark relation med kunden. LÄS MER