Sökning: "svenska klädföretag"
Visar resultat 1 - 5 av 42 uppsatser innehållade orden svenska klädföretag.
1. Konsumenters insikt med hållbar klädkonsumtion : En fallstudie om vilka strategier som kan främja hållbara konsumtionsvanor i modebranschen
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : Textilindustrin är en av världens mest förorenade industrier och har negativ inverkan på miljön och människor. I dagsläget produceras allt för mycket kläder och eftersom trender förändras i enhastig takt blir resursutnyttjandet av kläder väldigt lågt. LÄS MER
2. Providing Circular Clothing : A multiple-case study on Swedish clothing companies, analyzing product design and business models
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This thesis investigates the manifestations of circular business models and circular product design strategies in the Swedish clothing industry, using a multiple case study approach that examines five Swedish clothing companies. Guided by the first research question: What are the current circular product design strategies and circular business model strategies for companies operating in the Swedish clothing industry? the findings reveal an emphasis on circular product design strategies compared to circular business models, among the studied clothing companies. LÄS MER
3. Hur påverkar klädföretags innehåll på Instagram kundengagemang?
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : På sociala medier publiceras idag ett flertal olika typer av innehåll, vilket skapar olika känslor hos mottagaren och påverkar mottagarens handlingar. Detta kan visa sig genom kundengagemang i form av likes eller kommentarer vilket idag har visat sig ha en effekt på exempelvis kundnöjdhet och förtroende samt ger förståelse för hur konsumenter interagerar med produkter och varumärken. LÄS MER
4. ”Vi försöker vara mer än ett vanligt klädföretag” : En kvalitativ studie om influencergrundade företag och hur de använder sig av sociala- medieplattformar i relationsbyggande syfte
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : The purpose of this study was to examinate how influencer-based companies use social-media platforms with the aim of understanding how these companies build relationships with customers through content and platform design. This has been studied with the help of a heuristic evaluation which has been complemented with the use of a content analysis. LÄS MER
5. Hållbarhetsredovisning : Jämförbarhet mellan svenska och amerikanska klädföretag samt inom respektive land
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)Sammanfattning : The fashion industry is the third largest manufacturing industry in the world. Companies’ sustainability reports contain the organization's social, economic and environmental work. Comparability is a necessary principle for stakeholders to make investment decisions between companies based on their sustainability reports. LÄS MER