Sökning: "svenska konsumentgrupper"

Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden svenska konsumentgrupper.

  1. 1. Virtuella klädesplagg i onlinespel : En kvalitativ studie om svenska spelkonsumenters varumärkesengagemang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Olivia Kjellgren; Amanda Wessén; [2023]
    Nyckelord :Virtual clothing; Brand engagement; Digitalization; Value creation; Online gaming; Consumer value; Generation-Z; High-end fashion; Virtuella klädesplagg; Varumärkesengagemang; Digitalisering; Värdeskapande; Onlinespel; Konsumentvärde; Generation-Z; High-end fashion;

    Sammanfattning : I takt med en ökning av digitalisering i samhället sätter det även press på modevarumärken att fortsatt anses vara relevanta. Detta medför en större press på marknadsförare då konsumenter söker en mer interaktiv relation till varumärken. Varumärken behöver hitta nya sätt att engagera och bygga positiva relationer till konsumenter. LÄS MER

  2. 2. Curling i samtidens sken En djupdykning i marknadsföring och konsumentgrupper

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för idrottsvetenskap (ID)

    Författare :Tijanic Marko; [2023]
    Nyckelord :Curling; marknadsföring; konsumentgrupper;

    Sammanfattning : Curling härstammar från Skottland och spåras tillbaka till 1500-talet. Curlingen kom till Sverige i mitten av 1800-talet och Svenska Curlingförbundet bildades i början av 1900-talet. LÄS MER

  3. 3. An Extended Mental Accounting Model for Green Last Mile Delivery

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Hampus Filipsson; Victor Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :Konsumentpreferenser; Grön transport; Mental Accounting;

    Sammanfattning : Background. Several technologies are being developed to reduce emissions to make the transportsector greener. Extensive research has been conducted on the supply side of these technologies, but not as much on the demand side. Objectives. LÄS MER

  4. 4. Consumer associations and preferences surrounding insects as food : a descriptive study of South Africa and Sweden

    Kandidat-uppsats, Högskolan Kristianstad/Fakulteten för naturvetenskap

    Författare :Fredrik Hallin; [2020]
    Nyckelord :Entomophagy; associations; food; culture; neophobia; consumer preferences; Entomofagi; associationer; mat; kultur; neofobi; konsumentpreferenser;

    Sammanfattning : Insects as food is a subject that has gained a lot of attention in recent time. In order for insect-food to become popular in the west, where insects are currently not consumed, research has to be done on how consumers perceive insect-food, and which consumer groups that eat insects in other countries. LÄS MER

  5. 5. Financial inclusion i svenska kreditinstitut : - en kritisk studie av hur utformningen av den svenska regleringen bidrar till inkludering

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Emma Wulff; [2020]
    Nyckelord :Financial inclusion; inkludering; betalkonto; betalkontodirektivet; PAD; finansiella system;

    Sammanfattning : Financial inclusionär det tillstånd i vilket människor har tillgång till och använder sig av finansiella tjänster. Sedan början av 2000-talet bedrivs arbete för att främja financial inclusion världen över, bland annat genom att öka antalet personer som är anslutna till ett finansiellt institut och har tillgång till ett betalkonto. LÄS MER