Sökning: "svenska modeföretag utomlands"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden svenska modeföretag utomlands.

  1. 1. Svenska Modedesigners Upplevelser av Country-of-Origin : Utmaningar och Möjligheter Utomlands

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Bergman; Edith Hoge Beckman; [2024]
    Nyckelord :Country-of-Origin; Swedish Fashion Design; Business Culture; Globalization; Foreign Work; Country-of-Origin; Svensk Modedesign; Affärskultur; Globalisering; Utlandsarbete;

    Sammanfattning : Svenska varumärken i allmänhet och svenska modevarumärken i synnerhet har en god ställning på den globala marknaden. Som en konsekvens av detta väljer flera svenska modeföretag att marknadsföra sina varumärken genom att betona sitt svenska ursprung. Detta är vad som inom marknadsföring benämns som Country-of-Origin. LÄS MER

  2. 2. Lowering entry barriers in a digital era : A qualitative study about the Swedish fashion industry’s international expansion with Affiliate Marketing.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Carl Brunius; Isak Lind; [2017]
    Nyckelord :Affiliate Marketing; Digital Marketing; Entry barriers; Entry Strategy; Ecommerce; Social Media; Affiliate marketing; Digital marknadsföring; E-handel; Etableringshinder; Social media;

    Sammanfattning : The internet and the rise of e-commerce have changed the foundation for how Swedish fashion companies operates. The shift has simplified for businesses to reach foreign customers who are vital for the fashion companies as the Swedish market is too small to nurture all existing companies. LÄS MER

  3. 3. Hållbart företagande inom modeindustrin : En studie om svenska modeföretags implementering av CSR

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Sandra Seljeseth; [2015]
    Nyckelord :Hållbart företagande; CSR; modeföretag; implementering; svårigheter;

    Sammanfattning : Syfte med uppsatsen är att undersöka vilka svårigheter svenska modeföretag kan möta vid implementering av CSR i sin värdekedja.  Undersökningen grundar sig på svenska modeföretag som har sin produktion förlagd utomlands. LÄS MER

  4. 4. Svenska modeföretags internationella marknadsföring : - En studie om standardisering vs. anpassning på utländska marknader

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Karin Hultin; Jenny Svedberg; [2012]
    Nyckelord :utlandsetablering; internationell marknadsföring; modemarknadsföring; standardisering och anpassning.;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Idag expanderar allt fler modeföretag utomlands, och det krävs mycket av företagen för att de ska lyckas konkurrera på en internationell nivå. Uppsatsens problem ligger i huruvida svenska modeföretag bör justera sin ursprungliga marknadsföringsstrategi eller inte när de går ut på nya internationella marknader. LÄS MER

  5. 5. INNOVATIV MARKNADSFÖRING PÅ DEN AMERIKANSKA MARKNADEN :  En studie om att etablera ett svenskt modevarumärke på en ny marknad

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Per Linder; Viktor Österberg; Christopher Raneklint; [2009]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkeshantering; mode; etablering; varumärkesidentitet; positionering; internationalisering; kommunikation; image; amerikanska marknaden; Nudie; WESC; Eton;

    Sammanfattning : En bransch som har varit vida omtalad och omskriven i media de senaste åren har varit den svenska modebranschen. Svenska modeföretag som lyckas på den svenska marknaden märker dock snabbt att den är begränsad . I jakt på större lönsamhet väljer de att expandera sin verksamhet utomlands. LÄS MER