Sökning: "svenska musikindustrin"
Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden svenska musikindustrin.
1. Hit song analysis on the Swedish music market : An exploration of hit song classification
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Assessing hit song potential is a challenge in the music industry. The question of what song to promote, which song to release first and whether or not it will succeed has always been an issue for stakeholders in the music business. The ability to statistically evaluate hit song potential is a growing field with several studies exploring the topic. LÄS MER
2. Upphovsrättens paradigmskifte i eran av den fjärde industriella revolutionen - En studie om metamorfos av upphovsmannarättens föremål och personlig integritet i ljuset av deepfakes
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakultetenSammanfattning : In today's era, the fourth industrial revolution, we are facing a new technological reality. AI technology’s ability to, almost identically, simulate the voices of existing individuals in AI-generated works raises fundamental copyright issues about what should truly be protected by copyright. LÄS MER
3. Jämställd musikverksamhet inom Dalarnas studieförbund? : En kvalitativ djupstudie om hur Studiefrämjandet, Folkuniversitetet och Bilda arbetar med jämställdhet i sin musikverksamhet i Dalarna
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktionSammanfattning : Denna studie behandlar området studieförbund, jämställdhet och musik, avgränsat till Dalarnas studieförbund och deras musikverksamhet. Studieförbunden som deltagit i studien är Bilda, Folkuniversitetet och Studiefrämjandet. LÄS MER
4. Att nå ut i det tysta bruset : En kvalitativ studie om videomarknadsföringsstrategier och ljudlös uppspelning inom musikbranschen
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Musikindustrin ställs idag mot en utmaning när innehåll på sociala medier ses utan ljud, vilket kan ha en negativ inverkan på effektiviteten av budskap och annonsering. Denna studie har undersökt hur marknadsförare inom den svenska musikindustrin förhåller sig till ljudlös uppspelning av rörligt innehåll på sociala medier och vilka strategier de använder för att nå ut med rörligt innehåll på sociala medie-plattformar. LÄS MER
5. Svenska hemmaproducenters preferenser avinspelningsprogram för Rock- och Metalproduktioner
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : 1900- och 2000-talet har gett mänskligheten många teknologiska revolutioner inom flertaletyrkesvärldar. Bland dessa så har utvecklingen inom musikindustrin florerat och gjort så att det idagblivit enkelt att sätta upp en hemmastudio för ett åtkomligt pris. LÄS MER