Sökning: "svenska skomarknaden"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden svenska skomarknaden.

  1. 1. Inköpsprisanalys i skobranschen

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Birgitta Josefsson; Åse Burénius; [2011-06-27]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Inledning Då konkurrensen ökar i skobranschen, med nya företag som tar sig in på den svenska marknaden, har det blivit viktigare för befintliga skohandlare att arbeta med sina inköpskostnader. Inköparens roll i företaget har ökat i betydelse då inköpskostnaden av produkten är en stor del av skodetaljistens totala kostnader. LÄS MER

  2. 2. Intern marknadsföring leder till servicekvalitet : En fallstudie av Jerns

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Camilla Olofsson; Ida Koolmeister; [2007]
    Nyckelord :Intern marknadsföring; servicekvalitet;

    Sammanfattning : Den svenska detaljhandelns försäljning har stadigt ökat under de senaste åren. En av de starkaste tillväxterna under år 2006 står skobranschen för. Svenskar i gemen konsumera mer och intresset för skor har aldrig varit större. LÄS MER

  3. 3. Partnerskapsformer, inom den svenska skobranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Fredrik Jacobsson; Lukas Pettersson; Tobias Persson; [2005]
    Nyckelord :skobranschen; partnerskap; strategiska; allianser; långsiktiga; relationer; konsignation; risk; detaljist; leverantör; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problembeskrivning: Aktörerna inom detaljhandeln har idag problem med hög kapitalbindning och hård konkurrens. För den enskilde detaljisten kan det vara ödesdigert att göra felinköp av större varupartier, dels på grund av den finansiella risken, dels på grund av problemen med att upprätthålla förtroendet hos konsumenterna. LÄS MER