Sökning: "svenska skomarknaden"
Hittade 3 uppsatser innehållade orden svenska skomarknaden.
1. Inköpsprisanalys i skobranschen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inledning Då konkurrensen ökar i skobranschen, med nya företag som tar sig in på den svenska marknaden, har det blivit viktigare för befintliga skohandlare att arbeta med sina inköpskostnader. Inköparens roll i företaget har ökat i betydelse då inköpskostnaden av produkten är en stor del av skodetaljistens totala kostnader. LÄS MER
2. Intern marknadsföring leder till servicekvalitet : En fallstudie av Jerns
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Den svenska detaljhandelns försäljning har stadigt ökat under de senaste åren. En av de starkaste tillväxterna under år 2006 står skobranschen för. Svenskar i gemen konsumera mer och intresset för skor har aldrig varit större. LÄS MER
3. Partnerskapsformer, inom den svenska skobranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Problembeskrivning: Aktörerna inom detaljhandeln har idag problem med hög kapitalbindning och hård konkurrens. För den enskilde detaljisten kan det vara ödesdigert att göra felinköp av större varupartier, dels på grund av den finansiella risken, dels på grund av problemen med att upprätthålla förtroendet hos konsumenterna. LÄS MER