Sökning: "svenska varumärkens kulturella värden"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden svenska varumärkens kulturella värden.

  1. 1. Svenska varumärkens kulturella värden

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Brodin; Linda af Kleen; [2002]
    Nyckelord :Business studies; cultural values; culture; brands; Hofstede; Kapferer; Företagsekonomi;

    Sammanfattning : Background: Today many companies are competing to get space in our minds. Companies spend a tremendous amount of money on building strong brands. It is not just about making us aware of their logo, today it’s more about giving the brand a ”soul” and to load it with different values. LÄS MER

  2. 2. Svenska varumärkens kulturella värden

    Magister-uppsats, Ekonomiska institutionen

    Författare :Andrea Brodin; Linda af Kleen; [2002]
    Nyckelord :Business and economics; kulturella värden; kultur; varumärken; kärnvärden; Hofstede; Kapferer; Staffan Hård af Segerstam; Ekonomi;

    Sammanfattning : Bakgrund: Idag slåss många företag om att få en plats i vårt medvetande och de lägger därmed ut stora summor på varumärkesbyggande och varumärkesvård. Det handlar inte längre om att bara pränta in logotypen, utan även att ge sitt varumärke en "själ" och ladda det med olika värden. LÄS MER