Sökning: "svenska varumärket som konkurrensmedel"

Visar resultat 6 - 7 av 7 uppsatser innehållade orden svenska varumärket som konkurrensmedel.

  1. 6. Svenska modeföretags internationalisering : Påverkas varumärket och företagets image?

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Sjöblom; Andreas Kärrfelt; [2005]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Tidigare har det framförallt varit företag som IKEA, Ericsson och Volvo som expanderat utomlands och branscher såsom musik, telekommunikation och skogsindustri som stått för exporten men idag väljer även många svenska modeföretag att expandera sin verksamhet utomlands. När ett företag etablerar sig på andra marknader ställs det inför andra förutsättningar, exempelvis; kulturella olikheter, skilda konsumtionsmönster och preferenser. LÄS MER

  2. 7. Färgstarka varumärken - om färg som varumärke och konkurrensmedel i ett nationellt och europarättsligt perspektiv

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Annette Cedergren; [2002]
    Nyckelord :Konkurrensrätt; EG-rätt; Immaterialrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Få saker spelar så stor roll i lanseringen av varor och tjänster som färger. Färger är snabba och effektiva signaler till konsumentens öga. Med färgers hjälp kan vi identifiera och orientera oss bland det vi erbjuds och har behov av i det stora marknadsutbudet. LÄS MER