Sökning: "svenskt kött marknadsföring"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden svenskt kött marknadsföring.
1. I choose Swedish! Or do I? : a case study at supermarkets concerning how managers market food produced in Sweden
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : In Sweden, the population is encouraged to choose food produced in Sweden. This is encouraged since food produced in Sweden includes many sustainable advantages like Sweden’s good conditions for cultivation, the food is produced in a safe way with low antibiotic use and good animal welfare. LÄS MER
2. Marknadsföring av köttlådor : en fallstudie av tre lantbruksföretag
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Marknadsföring innebär att hitta sätt att nå ut till marknaden med en produkt eller en tjänst. Innovativa lösningar är ofta effektivt för att nå ut till konsumenter och traditionella kanaler såsom tidningar, radio eller tv används ofta. LÄS MER
3. Ökad djurvälfärd i Europa, ett konkurrenshot mot svensk grisproduktion?
M1-uppsats, SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Sedan vi började studera på SLU har vi fått upp ögonen för den internationella konkurrensen för svensk grisproduktion. Syftet med denna studie är att kartlägga om det finns koncept på den europeiska marknaden som kan konkurrera med svenska produkter. LÄS MER
4. Svenskt nötkött i restauranger : en fallstudie av leverantörskedjan
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society; SLU/Dept. of Biosystems and Technology (from 130101)Sammanfattning : Svensk nötköttsproduktion står för hälften av Sveriges konsumtion samtidigt som undersökningar visar att lönsamheten är låg bland nötköttsföretagare. Fördelarna med svenskt kött är många enligt miljömässiga-, kulturella- och samhällsmässiga- perspektiv. LÄS MER
5. Marknadsföringen av svenskt griskött : en analys av budskap
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Den svenska grisnäringens lönsamhet har varit bristfällig länge. Utgångspunkten i denna uppsats är att marknadsföringen av svenskt griskött påverkar lönsamheten genom konsumentens uppfattning som bildas från bland annat marknadsföringen och media. LÄS MER