Sökning: "svenskt varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden svenskt varumärke.
1. Sörböna
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för naturvetenskap, design och hållbar utveckling (2023-)Sammanfattning : Idag lever vi på en planet som är hotad av oss människors miljöförstöring. I denna klimatkris står köttindustrin för den största andelen klimatpåverkan inom livsmedelsindustrin. Men intresset för att äta mer vegetariskt och veganskt har ökat sedan 2018 bland konsumenterna tack vare den ökade medvetenheten. LÄS MER
2. Perkulator till Induktionshäll
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : C3 Scandinavian Lifestyle är ett svenskt företag som producerar en bred mängd hushållsprodukter. Bland dessa finns företagets bästsäljande serie perkulatorer, av vilka företaget sålt över en miljon enheter. Med utvecklingen av den skandinaviska köksmiljön introduceras nya tekniska lösningar för att underlätta köksupplevelsen. LÄS MER
3. Trangia Maxi : Development of a Multiple Burner Portable Stove
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This work was conducted at the request of Trangia, a Swedish company known for selling and manufacturing the classical camping stove “stormköket”. Beyond camping stoves Trangia also offer several accessories for cooking outdoors, for example safe fuel bottles and separate cookware. LÄS MER
4. Balansen mellan ideell och kommersiell verksamhet : En studie i hur svenska elitidrottsföreningar hanterar kommersiella och ideella aspekter för att nå framgång i sina verksamheter.
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Den traditionella svenska idrottsmodellen lutar sig tungt åt det ideella engagemanget. Särskilt inom barn och ungdomsidrott, där det vanligen är föräldrar och eldsjälar ser till att idrottsföreningen håller sig flytande. LÄS MER
5. Hur framhåller företag traditioner?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Titel: Hur framhåller företag traditioner? En kvalitativ studie av hur företag använder och skapar traditioner och ritualer i marknadsföringssyfte. Seminariedatum: 2020-06-03 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Sandra Jasim Al Koufaishi, Jenny Söderlund Handledare: Oskar Christensson Fem nyckelord: Marknadsföring, tradition, ritual, konsumtion, kulturell mening Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka och förstå hur företag knyter an fenomen till sitt varumärke, samt huruvida företags användning och skapande av traditioner och ritualer påverkar konsumentbeteenden. LÄS MER