Sökning: "svensson eriksson"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden svensson eriksson.

  1. 1. Groparnas hemlighet : En arkeologisk analys om fångstgropar med fokus på varggropar inom Karlskoga kommun och Degerfors kommun.

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för arkeologi och antik historia

    Författare :Emma Svensson; [2024]
    Nyckelord :Known cultural remains; Unknown cultural remains; wolf hunting; fox hunting; bear hunting; reindeer and moose hunting; pitfalls; Swedish woodland; forest archeology; GIS.; Kända kulturlämningar; okända kulturlämningar; vargjakt; rävjakt; björnjakt; ren- och älgjakt; fångstgropar; svensk skogsmark; skogsarkeologi; GIS.;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att undersöka om det är möjligt att förutse var de okända fångstgropar befinner sig i landskapet med hjälp av karaktärsdragen från de kända lämningarna. Målet med detta arbete är att identifiera och registrera okända fångstgropar för att skydda dem från att skadas av skogsbruket. LÄS MER

  2. 2. Digitalisering och professionalitet : En kvalitativ intervjustudie om psykologers och psykoterapeuters upplevelser av onlineterapi

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Nathalie Eriksson; Signe Isbäck; [2023]
    Nyckelord :E-hälsa; onlineterapi; profession;

    Sammanfattning : Den digitala utvecklingen till följd av Covid-19 pandemin har lett till genomgripande förändringar för många yrkesverksamheter och organisationer, även inom vård-och omsorg. Under de senaste åren har etableringen av digitala vårdgivare ökat explosionsartat i Sverige, där Covid-19 pandemin varit en bidragande faktor som krävde att vården förändrade sin verksamhet och ökade behovet av läkarvård via internet. LÄS MER

  3. 3. How can B2B companies optimize their marketing and sales efforts in the customer journey with digital means? : A case study with a Swedish manufacturing company.

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Lisa Svensson; Sanna Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Data-driven Marketing; B2B Customer Journey; B2B Sales Funnel; B2B Sales Management; Digital Inbound Marketing; Digital Content Marketing; Growth hacking;

    Sammanfattning : Rapid digital transformation, accelerated by covid-19 and a younger, more digital workforce, has changed the B2B sales environment affecting customer behavior, business practices and technologies. To adapt to this change B2B companies need to create new endeavors that connect marketing and sales activities, and identify how these can be efficiently enhanced by technology and digital tools. LÄS MER

  4. 4. Förvaltningsrättens resonemang kring barns behov av fortsatt vård enligt LVU : En kvalitativ dokumentstudie av förvaltningsrättens domar

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för hälsa och välfärd

    Författare :Emelie Eriksson; Lina Svensson; [2022]
    Nyckelord :children’s needs; resource; revocation of care; Administrative Court; the Swedish Care of Young Persons Special Provisions Act; barns behov; resurs; upphörande av vård; förvaltningsrätten; LVU;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur förvaltningsrätten resonerar kring barns behov när bedömning görs att vården enligt 21 § LVU (SFS 1990:52) inte kan upphöra. Studiens teoretiska ramverk bestod av socialekologisk systemteori, och barns behov användes som ett analytiskt verktyg. LÄS MER

  5. 5. Att uppleva "Ett smärre psykbryt" eller "Inspiration"? : En kvalitativ studie om unga vuxna kvinnors identitetskapande och konsumtion genom influencers på Instagram.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :Fanny Svensson; Isabelle Eriksson; [2021]
    Nyckelord :Instagram; influencer; consumption; identity creation; young adult women; economy; communication.;

    Sammanfattning : Instagram has become a platform where young women spend many hours a day on a daily basis. The app is largely used to publish media content and interact with other people. It is also used to gather inspiration around, among other things, fashion, beauty and interior design. LÄS MER