Sökning: "sverige företag etik"
Visar resultat 1 - 5 av 32 uppsatser innehållade orden sverige företag etik.
1. Konsumentbeteende : Varför väljer svenska konsumenter plagierade lyxvaror istället för äkta
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Denna studie utforskar faktorer som påverkar Svenska konsumenters beslutsfattande vid konsumtion av plagiatprodukter. Förfalskade produkter är imitationer av populära märken som erbjuds till betydligt lägre priser än originalprodukterna. LÄS MER
2. Revisionsbyråers förväntningar på nyutexaminerade studenters etiska kunskaper.
Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälleSammanfattning : Etik är något som påverkar allt vi gör medan affärsetik används för att göra alla affärer mer etiska. Sedan början av 1900-talet har mycket gjorts för att göra revisionen mer etisk för att motverka skandaler och oetiska beteenden. LÄS MER
3. Socialt ansvarstagande i den svenska modebranschen - En komparativ studie av företag i varierande storlek
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : På grund av medial kritik som riktats mot modebranschen har det blivit en självklarhet för många företag inom branschen att implementera Corporate Social Responsibility (CSR). CSR är ett frivilligt ansvarstagande som saknar tydliga riktlinjer, vilket skapat skillnader i hur CSR praktiseras inom företag. LÄS MER
4. AI-implementeringar i svenska verksamheter
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Användandet av Artificiell Intelligens utvecklas i rask takt och har redan idag en etablerad plats inom verksamheter. Denna studie har haft för avsikt att undersöka och kartlägga de redan etablerade AI-lösningar som företag använt sig av. Samt att identifiera de hinder som funnits vid implementering. LÄS MER
5. "Det stavas inte konsumentskydd, utan pengar" : En kritisk retorikanalys av hur CSR kommuniceras i Svenska Spels marknadskommunikation
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : In society today, it has become more common that companies are expected to strive against following a Corporate Social Responsibility. The concept of CSR involves the responsibility every company have towards the society and has it roots in economic, social and environmental standpoints. LÄS MER