Sökning: "sverigebilden i utlandet"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden sverigebilden i utlandet.
1. Sverigebilden i Italiens två största dagstidningar 2012 jämfört med den officiella Sverigekommunikationen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/EuropastudierSammanfattning : I takt med en allt mer globaliserad värld har det blivit viktigare för länder att bygga upp ett starkt varumärke. Sveriges regering arbetar strategiskt med att främja Sverigebilden utomlands via en mängd olika kanaler och genom Nämnden för Sverigefrämjande i utlandet. LÄS MER
2. Varumärket Sverige : En fallstudie om hur VisitSweden arbetar med varumärket Sverige mot internationella turister
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Syftet med denna fallstudie är att undersöka på vilket sätt VisitSweden arbetar med Sveriges varumärke mot internationella turister och besökare, samt hur de samarbetar med besöksnäringen för att stärka varumärket Sverige. Metodmässigt har vi genomfört en fallstudie på VisitSweden vars uppdrag är att marknadsföra Sverige till internationella turister och besökare. LÄS MER
3. Nation Branding : Profilering av varumärket Sverige med ett webbperspektiv
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : Nation branding innebär att profilera och varumärka ett land. Här ingår att kommunicera immateriella värden såsom det upplevelsebaserade, och att visa på det unika med landet. Globaliseringen har skapat förändringar som gör att Sverige inte längre klarar sig på att vara välkända enbart i Europa. LÄS MER
4. Sverigebilden : Marknadsföringen av Sverige i utlandet
Magister-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Vårt syfte med föreliggande uppsats är att beskriva och förklara hur den svenska staten bygger upp och utvecklar bilden av Sverige mot omvärlden. Vi har frågat oss hur det kommer sig att Sverige har ett av världens starkaste varumärken när landet inte på något sätt är världens rikaste land, största exportör, största mottagare av utländska investeringar eller främsta turistmål. LÄS MER