Sökning: "sway"

Visar resultat 1 - 5 av 69 uppsatser innehållade ordet sway.

  1. 1. Publicly approved wars : How soft power is used to sway public opinion

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för samhällsstudier (SS)

    Författare :Ville Sternbeck; [2024]
    Nyckelord :Soft Power; Public Opinion; American Military Intervention; Afghanistan War; Taiwan Crisis;

    Sammanfattning : The United States has always been a very prominent user of hard power and has in most of its existence wielded a great amount of it, seen by their long military history. Another power the United States has a vast amount of is soft power, begging the question how this power has been utilized in the past, to for example create public support for military intervention. LÄS MER

  2. 2. A Logistical Perspective on Dynamic Purchasing Systems : Investigating the Supplier Perspective

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Charlie Barron; [2023]
    Nyckelord :Dynamic Purchasing Systems; Public Procurement;

    Sammanfattning : This study investigates Dynamic Purchasing Systems’ (DPS) supplier perspectiveand frameworks’ supplier perspective. DPSs were introduced in to the Swedish 2016procurement laws and few studies have been conducted looking into the procedurein a logistical view. LÄS MER

  3. 3. EXPLORING THE IMPACT OF INFLUENCER MARKETERS ANDFOLLOWERS ON GHANAIAN TELECOMMUNICATION BRANDS

    Magister-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Emmanuel Eddy Botchway; [2023]
    Nyckelord :Influencer marketing; Social media; Telecommunication; Marketing;

    Sammanfattning : The telecommunication industry in Ghana forms one of the mainline business industries that play a key role in the country’s economic stability. At the heart of this industry are two giant brands; MTN and Vodafone, who hold sway on the market share. LÄS MER

  4. 4. Turning Consumers into Supporters: Understanding Loyalty Through Football Teams

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tim Kämpe; Axel Paulsson; Marcus Sjöberg; [2023]
    Nyckelord :Brand loyalty; Brand community; Brand heritage; Brand identity; Brand internalisation; Sports branding; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to examine the fans’ perspective of sport team loyalty and the reasons why brand loyalty is extremely high within sports. Methodology: This paper uses a qualitative research method with both primary data and secondary data. LÄS MER

  5. 5. Om Delikatessjäv och resning - Särskilt om möjligheterna att väcka talan till men för den tilltalade

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Lisa Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :Processrätt; EU-rätt; Straffrätt; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Sverige är en rättsstat som bygger på många olika principer för att kunna för-säkra ett fungerade rättsväsende. En viktig sådan är principen om domens orubblighet. De domar som en domstol meddelar ska stå fast när dessa vunnit laga kraft, vilket kallas för en doms negativa rättskraft. LÄS MER