Sökning: "swedbank varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden swedbank varumärke.

  1. 1. Byggnader för arbete och fotboll : Kanal 5, Stockholm. Canon, Solna. Swedbank Stadion, Malmö

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/Arkitektur

    Författare :Petter Eklund; [2015]
    Nyckelord :Kv. Apotekaren; Infill; Kv. Hilton 2; Office; Stadium Area Malmö; Football Stadium; Utility; Identity; Added value; Urban development; Communications; Landmark; Efficiency; Branding; Interface; Interactivity; History; Revenue; Kv. Apotekaren; Infill. Kv. Hilton 2; Kontor. Stadionområdet Malmö; Fotbollsstadion. Nytta. Identitet. Mervärde. Stadsutveckling. Kommunikation. Landmärke. Effektivitet. Varumärke. Gränssnitt. Interaktivitet. Historia. Intäkter.;

    Sammanfattning : Examensarbetet utgörs av en sammanfattning av tre genomförda nybyggnadsprojekt. Foton, ritningar och skisser visar hur arkitektoniska koncept omsatts från vision till verklighet. Gemensamt för projekten är att målbilden varit inriktad på nytta, identitet och mervärde. LÄS MER

  2. 2. Sponsring : Sponsrar företagen idrottsföreningarna för relationernas skull?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Jalal Nishada; Hoshiyar Solaimani; [2014]
    Nyckelord :Sponsring; Konjunktur; Relationsmarknadsföring; Borås AIK; Arbetssätt; Syfte; Sponsorship; Cyclical; Relationship marketing; Borås AIK; Approaches; Purpose; IF Elfsborg; IF Elfsborg;

    Sammanfattning : Ämnet sponsring är ett stort och brett område som vuxit under senaste åren och som många företag tillämpar. Just sponsringen har i synnerhet blivit stor i och med sportevenemang och olika idrottsföreningar som bildar samarbete med företag och arbetar tillsammans. LÄS MER

  3. 3. Swish - En studie om samarbetet kring en ny mobil betalningstjänst och vägen från idé till färdig applikation

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Jansson; Lars Beck-Friis; [2014]
    Nyckelord :Swish; banker; aktör; aktör-nätverk; nätverk; ide; applikation; översättning; process; framträdande aktörer; problematisering; intresseväckning; värvning; mobilisering; icke-linjär process;

    Sammanfattning : Uppsatsen berör den nya prisbelönade mobila betalningstjänsten Swish, som är ett samarbete mellan sju av Sveriges största banker. Syftet är att identifiera framträdande aktörer i samarbetet kring Swish samt redogöra för hur dessa förhåller sig till varandra. LÄS MER

  4. 4. Arenor och Evenemang - En Studie om Stadsmarknadsföring i Malmö

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Mårten Forsberg Landin; [2013]
    Nyckelord :stadsmarknadsföring; Malmö; arenor; evenemang; evenemangsstad; events; Social Sciences;

    Sammanfattning : Malmö har som många andra städer behövt förändra sig när industrierna har flyttat från staden. Stadsomvandlingen från industristad till något nytt brukar innebära en upprustning av innerstaden och uppförandet av profilbyggnader (till exempel Turning Torso). LÄS MER

  5. 5. Två sidor av samma mynt : Brand alliance bidrar till brand confusion i bankbranschen

    Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :David Andhäll; Patrik Thörn; [2013]
    Nyckelord :Brand; Brand confusion; Brand alliance; Alliance; Image; communication; brand similarities; miscomprehension; uncertainty; Bank; företagssamarbeten; varumärke; varumärkessammanblandning; varumärkesförvirring. kommunikation;

    Sammanfattning : Bergslagens Sparbank as well as other independent(fristående) sparbanker have discoveredthat some of their customers can not separate them from Swedbank. Some customers maythus believe that they are the same bank. This study seeks factors that may contribute to thisproblem, and measures that can counteract. LÄS MER