Sökning: "swedbank varumärke"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden swedbank varumärke.
1. Byggnader för arbete och fotboll : Kanal 5, Stockholm. Canon, Solna. Swedbank Stadion, Malmö
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : Examensarbetet utgörs av en sammanfattning av tre genomförda nybyggnadsprojekt. Foton, ritningar och skisser visar hur arkitektoniska koncept omsatts från vision till verklighet. Gemensamt för projekten är att målbilden varit inriktad på nytta, identitet och mervärde. LÄS MER
2. Sponsring : Sponsrar företagen idrottsföreningarna för relationernas skull?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolanSammanfattning : Ämnet sponsring är ett stort och brett område som vuxit under senaste åren och som många företag tillämpar. Just sponsringen har i synnerhet blivit stor i och med sportevenemang och olika idrottsföreningar som bildar samarbete med företag och arbetar tillsammans. LÄS MER
3. Swish - En studie om samarbetet kring en ny mobil betalningstjänst och vägen från idé till färdig applikation
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Uppsatsen berör den nya prisbelönade mobila betalningstjänsten Swish, som är ett samarbete mellan sju av Sveriges största banker. Syftet är att identifiera framträdande aktörer i samarbetet kring Swish samt redogöra för hur dessa förhåller sig till varandra. LÄS MER
4. Arenor och Evenemang - En Studie om Stadsmarknadsföring i Malmö
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : Malmö har som många andra städer behövt förändra sig när industrierna har flyttat från staden. Stadsomvandlingen från industristad till något nytt brukar innebära en upprustning av innerstaden och uppförandet av profilbyggnader (till exempel Turning Torso). LÄS MER
5. Två sidor av samma mynt : Brand alliance bidrar till brand confusion i bankbranschen
Master-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro UniversitetSammanfattning : Bergslagens Sparbank as well as other independent(fristående) sparbanker have discoveredthat some of their customers can not separate them from Swedbank. Some customers maythus believe that they are the same bank. This study seeks factors that may contribute to thisproblem, and measures that can counteract. LÄS MER