Sökning: "swedish armed forces"
Visar resultat 21 - 25 av 919 uppsatser innehållade orden swedish armed forces.
21. Vad innebär säkerhet? : En visuell diskursanalys av Försvarsmaktens konstruktion av hot
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The purpose of this essay has been to identify and examine how the Swedish Armed Forces (SAF) create and form potential threats through the use of television commercials. Through a method of visual discourse analysis, commercials carried out by the SAF between 2015 and 2017 have been analyzed to identify and understand how the SAF talks about security and creates potential threats. LÄS MER
22. Cybersoldater under frammarsch : Är vi på rätt väg?
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syfte - Precis som samhället i övrigt digitaliserar Försvarsmakten sin verksamhet i ökande grad. Det höjer förmågan men ökar riskerna för cyberangrepp. Som en av flera åtgärder introducerade därför Försvarsmakten personalkategorin cybersoldat. LÄS MER
23. Kombinerade vapen i urban miljö
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, FörsvarshögskolanSammanfattning : The increased probability that future battles will take place in cities can leave military organizations unprepared for future conflicts. Urban warfare requires a different tactical approach than battles in other terrain due to its unique complexity. LÄS MER
24. Swedish Defense on the Fence : Roles to play for the Armed Forces 2015-2020
Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The reason for conducting this case study is to analyze the roles of the Armed Forces of Sweden, as described by the Swedish policymakers. The research question is firstly what those roles are, and as a secondary objective, if those roles are conflicting. LÄS MER
25. “Rätt man på rätt plats” : En kvalitativ intervjustudie om anställdas upplevelser av externkommunikation på Instagram – en fallstudie inom Försvarsmakten
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : Today there is an abundance of information exchanges on social media, which means that companies and organizations need to be active and adaptable in order to be seen and noticed by their target group. Therefore, this subject is interesting to investigate from a perspective of media and communication studies. LÄS MER