Sökning: "swedish furniture retail industry"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden swedish furniture retail industry.

  1. 1. Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? : Hur kan showrooms och AR som tillägg till e-handel bidra till att företag inom möbelbranschen kan uppnå fördelar och utvecklas med digitaliseringen?

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Wilma Boberg; Lisa Henriksson; Sonja Blomstermo; [2023]
    Nyckelord :Detaljhandeln; möbelbranschen; digitalisering; e-handel; showrooms; Augmented Reality; AR; köpintentioner;

    Sammanfattning : Abstract Datum: 2023-01-12 Nivå: Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 högskolepoäng Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, Mälardalens Universitet. Författare: Sonja Blomstermo, Wilma Boberg, Lisa Henriksson  Titel: Hur kan Möbelföretag Arbeta för att Utvecklas med Digitaliseringen? Handledare: Sara Melén Hånell Nyckelord: Detaljhandeln, möbelbranschen, digitalisering, e-handel, showrooms, Augmented Reality (AR), köpintentioner. LÄS MER

  2. 2. The COVID-19 pandemic's effects on supply chains within the Swedish retail industry - Experiences from the DIY and furniture sectors

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Ellen Persson; Järdhage Victor; [2022-08-03]
    Nyckelord :COVID-19 pandemic; supply chain disruptions; supply chain mitigation strategies;

    Sammanfattning : The COVID-19 pandemic has caused severe disruptions and consequences to global supply chains. The pandemic commenced in China in late 2019 and quickly spread throughout the world. China is a country that plays a key role in international trade as it is a large producer and exporter of goods. LÄS MER

  3. 3. The impact of delivery lead time on customer conversion

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Olle Josefsson; Jame-Jamil Hanna; [2020]
    Nyckelord :Delivery lead time; retail; supply chain management; e-tailing; furniture; online sales; e-commerce; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Delivery lead time (DLT) is seen as one of the most important service factors affecting the consumers willingness to fulfill a purchase within online retailing (Esperet al., 2003). The purpose of this thesis is to investigate the effect variations in the offered DLT have on customer conversion rate within e-commerce. LÄS MER

  4. 4. Den fysiska butikens värde i en förändrad detaljhandel : En kvalitativ studie av den svenska möbel- och heminredningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Terese Nilsson; Michaela Nizic; Mathilda Wikingsson; [2017]
    Nyckelord :Digitalization; retail; physical channel; digital channel; phygital; value creation process; holistic experience; Digitalisering; detaljhandel; fysisk handel; digital handel; fygital; värdeskapande process; holistisk upplevelse;

    Sammanfattning : Digitaliseringens framfart har skapat en förändring i kundbeteende. Försäljning via e-handel har ökat alltmer vilket har setts som ett hot mot den fysiska butikens tillvaro. Andra antyder att digitalisering bör betraktas som en möjlighet för fysisk handel och komplement till en växande e-handel. LÄS MER

  5. 5. Supplier Development within Dyadic Relationships in the Swedish Furniture Retail Industry

    Magister-uppsats, Ekonomihögskolan, EHV

    Författare :Amra Kemura; Gesa Behrens; Canan Celik; [2006]
    Nyckelord :supplier development; swedish furniture retail industry; dyadic relationships;

    Sammanfattning : Globalization and associated economic changes have led to a lot of opportunities and hazards that companies are facing. Especially the increased role of customer demands and the interconnected shift from seller markets to buyer markets were the driving factors and incentives for the research work of this Master Thesis. LÄS MER