Sökning: "swedish game awards"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden swedish game awards.
1. Half Acute : Spelprojekt till Swedish Game Awards
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : I denna rapport kommer vi att beskriva vår process för att utveckla ett spelprojekt som vårt examensarbete genom att vara med och tävla i Sveriges största spelutvecklartävling för studenter, Swedish Game Awards. Spelet handlar om personen Kurt, som har bestämt sig för att ge sig ut för att rädda efter sin kidnappade hund. LÄS MER
2. ChessCraft
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Procedurell generering är ett kraftigt verktyg för att kunna skapa en stor mängd spelvärldar utan att själv behöva manuellt designa spelplaner en och en. Med bra programmerade algoritmer kan man få tillgång till en nästan obegränsad mängd av unika spelvärldar med mycket mindre arbete. LÄS MER
3. Fly or Die : Converting The Game From SFML to Unity
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : Fly or Die was a first year project that became fairly successful. It won the Gamer’s Choice Award at the Swedish Game Awards 2013 and has been on display in many locations, both in Sweden and abroad. LÄS MER
4. ChessCraft nätverk
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Denna rapport beskriver processen för utvecklingen av nätverksdelen för spelet ChessCraft. Spelet har skickats in till nordens största spelutvecklartävling vid namnet Swedish Game Award. .. LÄS MER
5. METAL IN YOUR BRAIN - AI
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknikSammanfattning : Denna rapport går igenom utvecklingen av spelet Metal in Your Brain som skickas in som ett bidrag till Swedish Game Awards (SGA), nordens största spelutvecklar-tävling och hur den artificiella intelligensen är uppbyggd och funktionerar. Den artificiella intelligensen är konstruerad på två sätt: fuzzy logic som står bakom de handlingar som en icke spelande karaktär (NPC) tar beroende på vilken situation den befinner sig i och A*-sökning som används för att en NPC ska kunna söka sig fram till ett mål och ta den kortaste vägen eller fly från spelaren för att gömma sig bakom närmsta skydd. LÄS MER