Sökning: "swedish retail"

Visar resultat 1 - 5 av 682 uppsatser innehållade orden swedish retail.

  1. 1. Effektlandsprincipen och gränsöverskridande digital marknadsföring : Marknadsrättsliga principers tillämplighet vid gränsöverskridande digital marknadsföring med särskilt fokus på det svenska detaljhandelsmonopolet av alkoholdrycker

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Stockholms universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Oliver Edstrand; [2024]
    Nyckelord :Effektlandsprincipen; Ursprungslandsprincipen; E-handel; Alkoholdrycker; Detaljhandelsmonopol; Digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : In art. 3 of e-commerce directive, the country-of-origin principle is established, and in terms of cross-border digital marketing actions, it states that marketing actions compliant with the laws of its originating EU member state is considered compliant throughout the union. LÄS MER

  2. 2. Gårdsförsäljning i Sverige - En undersökning av gårdsförsäljning i förhållande till EU-rätten

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Leia Terzin Incegül; [2024]
    Nyckelord :Retail monopoly; Free movement of goods; On-fram sales; Alcohol monopoly; Systembolaget; Detaljhandelsmonopol; Fri rörlighet för varor; Gårdsförsäljning; Alkoholmonopol.; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Att gårdsförsäljning av alkoholdrycker ska bli en verklighet i Sverige är något som många vill se. För att gårdsförsäljningen ska kunna existera vid sidan om det svenska alkoholmonopolet krävs att den är förenlig med rådande EU-rätt. LÄS MER

  3. 3. To Adopt or Not to Adopt, That is the Question: An Analysis of Drivers and Barriers for Adoption of Virtual Fitting Rooms in the Swedish online fashion retail market

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linn Karlsson; Elin Skarin; [2023-09-22]
    Nyckelord :Virtual Fitting Rooms; sustainability; online returns; technology adoption; resistance to adoption; consumer behavior;

    Sammanfattning : The immense increase in returns amongst Swedish online fashion retailers has given rise to severe challenges, not least from a sustainability perspective. Several studies have shed light to Virtual Fitting Rooms (VFRs) as a potential solution for reducing online returns. LÄS MER

  4. 4. Leveraging Omnichannel Retailing for Customer Loyalty through Customer Lifetime Value: Is this the reality, or is this just fantasy?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Karin Gåsste; Antara Islam; [2023-07-03]
    Nyckelord :customer lifetime value; customer loyalty; customer relationship management; omnichannel; online store; physical store; Swedish home and consumer electronics retail;

    Sammanfattning : Scope: Many physical store-based retail businesses are establishing online stores to provide an omnichannel experience to customers. Omnichannel contributes with an immense supply of data, whereas, the physical store complements this data with its touch and feel aspect, especially for the home and consumer electronics industry. LÄS MER

  5. 5. The Power of Credit Scoring: Evaluating Machine Learning and Traditional Models in Swedish Retail Banking

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Emma von der Burg; Saga Strömberg; [2023-06-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : In this paper, we investigate and compare different credit scoring models, with special attention paid to machine learning approaches outperforming traditional models. We explore a recently proposed method called the PLTR model, which is a combination of machine learning and traditional logistic regression. LÄS MER