Sökning: "swot analys företags ekonomi"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden swot analys företags ekonomi.
1. Verktyg och processer vid konkurrentanalyser : En fallstudie på ett företag med teknikkonsulter
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Introduktion: Bygg- och fastighetsbranschen är under ständig förändring och villverksamma företag inom branschen hänga med och vara konkurrenskraftiga behöver deutföra konkurrentanalyser. Det saknas relevant forskning på vilka olika verktyg ochmetoder som är användbara vid utförandet av konkurrentanalyser inom denna bransch,vilket är det forskningsgap som definierats i studien. LÄS MER
2. Leverantörsval för ett mekanikföretag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Problembakgrund: Val av leverantör är det som anses påverkar ett företags produktkvalitet mest. När man söker nya leverantörer är det viktigt att veta vilka typer av kvaliteter man önskar hos dessa och vilken relation man vill ha till dem. Att ha ett mindre antal leverantörer skapar logistiska fördelar. LÄS MER
3. Swot-modellen : modellen, dess användning och användbarhet för framgångsrika företag i regionen
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Sammanfattning Titel: Swot-modellen – Modellen, dess användning och användbarhet för framgångsrika företag i regionen Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Joachim Saillard Handledare: Lars Torsten Eriksson Datum: 2012-07-16 Bakgrund: Swot-modellen ger en struktur för beskrivning och analys av en organisations starka samt svaga sidor, dess externa hot och möjligheter. Modellen har funnits i cirka 50 år och nått stor spridning. LÄS MER
4. Marknadsföringsteorier i små företag : – ett vinnande koncept?
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomiSammanfattning : Syfte: En vanlig och traditionell uppfattning bland företagsledare i små företag är att små företag i princip fungerar som stora företag, men i mindre skala. Dock har Welsh och White, som skrivit artikeln ”A small business is not a little big business”, en annan uppfattning och menar att detta är en felaktig bild av små företag vars storlek skapar speciella förhållanden. LÄS MER