Sökning: "swot marketing"
Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden swot marketing.
1. Användares och icke-användares relation till folkbibliotekets marknadsföring : en enkätstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : This bachelor thesis examines the perceptions and attitudes that library users and non-users have with public library marketing. The study aims to understand the relationship the library users and non-users have with public library marketing and what they think the public library should promote. LÄS MER
2. How to evaluate, select and use methods for improving the user experience of a web platform
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskapSammanfattning : Improving the user experience of an extensive existing web system can be a challenging task. There are a number of questions that have to be addressed. LÄS MER
3. Optimizing Warehouse Logistics with Artificial Intelligence : Market analysis
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : This report is a part of a larger project with the aim of developing a proof-of-concept prototype. The project was started on the initiative of Company X and is a collaboration between them and the University of Borås. Company X are a logistics consultant firm specialized in warehousing operations. LÄS MER
4. Kommunicera CSR genom influencer marketing: utmaningar och möjligheter : – en kvalitativ studie
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Syfte: Syftet är att skapa förståelse för hur företag arbetar med CSR och om det är möjligt att använda sig av influencers som marknadsföringsverktyg när detta arbete ska förmedlas. Syftet är också att ta reda på om denna marknadsföring har några underliggande utmaningar och möjligheter. LÄS MER
5. Från Östgötaslätten till matupplevelse : En kvalitativ studie av värdekedjan mellan producent, grossist och restaurang på en lokal marknad
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Restaurangutläggen har ökat sedan 2010 och efterfrågan på lokalt producerad mat har ökat allt mer senaste tiden, vars syfte inte längre enbart syftar till att mätta idag. Trender har lett till att mervärden inom mat såsom kvalité, hållbarhet och ursprung efterfrågas, varpå restauranger har anpassat sig till detta för att skapa en matupplevelse. LÄS MER