Sökning: "swot marketing"

Visar resultat 1 - 5 av 57 uppsatser innehållade orden swot marketing.

  1. 1. Användares och icke-användares relation till folkbibliotekets marknadsföring : en enkätstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Felicia Lilja; [2023]
    Nyckelord :Marknadsföring; Folkbibliotek; Biblioteksanvändare; Icke-användare; Relationsmarknadsföring; Delaktighet; Attityder;

    Sammanfattning : This bachelor thesis examines the perceptions and attitudes that library users and non-users have with public library marketing. The study aims to understand the relationship the library users and non-users have with public library marketing and what they think the public library should promote. LÄS MER

  2. 2. How to evaluate, select and use methods for improving the user experience of a web platform

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Jonny Strömberg; [2021]
    Nyckelord :UX; UX research;

    Sammanfattning : Improving the user experience of an extensive existing web system can be a challenging task. There are a number of questions that have to be addressed. LÄS MER

  3. 3. Optimizing Warehouse Logistics with Artificial Intelligence : Market analysis

    M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Elise Flognman; Emilia Grönlund; Maja Ticehurst Falk; [2021]
    Nyckelord :market analysis; SWOT analysis; market segmentation; targeting; positioning; STP analysis; artificial intelligence; logistics; selling high-te;

    Sammanfattning : This report is a part of a larger project with the aim of developing a proof-of-concept prototype. The project was started on the initiative of Company X and is a collaboration between them and the University of Borås. Company X are a logistics consultant firm specialized in warehousing operations. LÄS MER

  4. 4. Kommunicera CSR genom influencer marketing: utmaningar och möjligheter : – en kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Malin Hornemark; [2021]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; marketing; advertising; CSR; corporate social responsibility; sustainability; social media; credibility; risks; digital marketing.; Influencers; influencer marketing; marknadsföring; reklam; CSR; corporate social responsibility; hållbarhet; sociala medier; trovärdighet; risker; digital marknadsföring.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet är att skapa förståelse för hur företag arbetar med CSR och om det är möjligt att använda sig av influencers som marknadsföringsverktyg när detta arbete ska förmedlas. Syftet är också att ta reda på om denna marknadsföring har några underliggande utmaningar och möjligheter. LÄS MER

  5. 5. Från Östgötaslätten till matupplevelse : En kvalitativ studie av värdekedjan mellan producent, grossist och restaurang på en lokal marknad

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emma Gunnarsson Folkegård; Sebastian Olivares; [2020]
    Nyckelord :Valuechain; locally produced raw materials; local market; wholesale; added value; value-creating; producers; Värdekedja; lokalt producerade råvaror; lokal marknad; grossist; mervärde; värdeskapande; producent;

    Sammanfattning : Restaurangutläggen har ökat sedan 2010 och efterfrågan på lokalt producerad mat har ökat allt mer senaste tiden, vars syfte inte längre enbart syftar till att mätta idag. Trender har lett till att mervärden inom mat såsom kvalité, hållbarhet och ursprung efterfrågas, varpå restauranger har anpassat sig till detta för att skapa en matupplevelse. LÄS MER