Sökning: "swot-analys marknad"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden swot-analys marknad.

  1. 1. Assessment of biochar potential as a land-based emission mitigation measure in Colombia

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Eileen Jimena Torres Morales; [2022]
    Nyckelord :agriculture; biochar; climate change mitigation; carbon sink; Colombia; land-based mitigation technologies LMT ; nature-based solutions NBS ; PESTEL Political; Economic; Social; Technological; Environmental Legal ; pyrolysis; residual biomass; soil adaptation; techno-economic analysis.; jordbruk; biokol; begränsningar av klimatförändringar; kolsänka; Colombia; land-baserad begränsningsteknik; Naturbaserade lösningar NBS ; PESTEL Political; Economic; Social; Technological; Environmental Legal ; pyrolys; restbiomassa; jordförbättring; Teknisk-ekonomisk analys;

    Sammanfattning : There is an urgent need to mitigate carbon emissions to the atmosphere to reduce the negative effects of climate change. Countries have pledged national strategies to reach their climate change mitigation goals in their Nationally Determined Contributions (NDC). In the case of Colombia, the country envisions becoming carbon neutral by 2050. LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsrapportering inom detaljhandeln : Ett fungerande styrmedel eller en rökridå för konsumenter?

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekoteknik- och hållbart byggande

    Författare :Emma-Lee Björk; [2021]
    Nyckelord :Sustainability report; Value chain analysis; The natural step; Stainless steel; Consumption.; Hållbarhetsredovisning; Värdekedjeanalys; Det naturliga steget; Rostfritt stål; Konsumtion.;

    Sammanfattning : En hållbar utveckling är kritiskt för att kommande generationer ska kunna leva på vår jord med liknande möjligheter som vi har idag. Att arbeta med hållbarhet är viktigt för såväl privatpersoner som företag. LÄS MER

  3. 3. Från Östgötaslätten till matupplevelse : En kvalitativ studie av värdekedjan mellan producent, grossist och restaurang på en lokal marknad

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Emma Gunnarsson Folkegård; Sebastian Olivares; [2020]
    Nyckelord :Valuechain; locally produced raw materials; local market; wholesale; added value; value-creating; producers; Värdekedja; lokalt producerade råvaror; lokal marknad; grossist; mervärde; värdeskapande; producent;

    Sammanfattning : Restaurangutläggen har ökat sedan 2010 och efterfrågan på lokalt producerad mat har ökat allt mer senaste tiden, vars syfte inte längre enbart syftar till att mätta idag. Trender har lett till att mervärden inom mat såsom kvalité, hållbarhet och ursprung efterfrågas, varpå restauranger har anpassat sig till detta för att skapa en matupplevelse. LÄS MER

  4. 4. Analyzing the Factors that Drive Wine Sales in Sweden : A Regression Analysis

    Kandidat-uppsats, KTH/Matematisk statistik

    Författare :Ida Palmgren; Emma Soc Deschaeck; [2016]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : This thesis is a combined study of applied mathematical statistics and industrial engineering and management implemented to analyze and determine the success factors in the Swedish wine market to increase the profitability of wine producers. Hence, this thesis applied both a quantitative and qualitative approach to address this aim. LÄS MER

  5. 5. De  europeiska  busskarosserierna  – inte så attraktiva som förväntat : En undersökning och analys av den busstillverkande marknaden i Europa med hänsyn till Företag A  och busskarosserier

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :Helena E Menzing; Johan Franzén; [2015]
    Nyckelord :Europe; bus; market; manufacturing; bus chassis; market research; market analysis; market segmentation; Europa; buss; busstillverkning; karosseri; busschassi; marknadsundersokning; marknadsanalys; marknadssegmentering;

    Sammanfattning : Målet med arbetet var att undersöka och analyserad en europeiska bussmarknaden för att se om Företag A kan bredda sin verksamhet och nå denna eventuellt nya marknad. För att kunna göra det gjordes först en marknadsundersökning där alla aktörer kartlades. LÄS MER