Sökning: "syfte kundbeteende"

Visar resultat 1 - 5 av 33 uppsatser innehållade orden syfte kundbeteende.

  1. 1. Digitaliseringens påverkan på kundrelationer: En jämförande studie mellan banken och dess kunders perspektiv.

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi

    Författare :Bleona Iberhysaj; Yamama Mawed; [2023]
    Nyckelord :Digitalization; digital transformation; banks; customer relationship; customer satisfaction; customer loyalty and trust.; Digitalisering; digitaliserings transformation; bank; kundrelationer; kundnöjdhet; kundlojalitet och förtroende.;

    Sammanfattning : Digitaliseringsfenomenet har inneburit ett ändrat kundbeteende gällande hur kunder numera väljer att hushålla och förvalta sin ekonomi. I och med det ändrade kundbeteendet väljer banker att distribuera många av deras finansiella tjänster digitalt. LÄS MER

  2. 2. Förhandlingsstrategier hos fastighetsmäklare : En studie av anpassning till kundbeteende inom förmedlingsprocessen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Emil Johnsson; Tobias Söderberg; [2023]
    Nyckelord :Negotiation; negotiation strategies; adaptive selling; Förhandling; förhandlingsstrategier; anpassningsförsäljning;

    Sammanfattning : Titel: Förhandlingsstrategier hos fastighetsmäklare: En studie av anpassning till kundbeteende inom förmedlingsprocessen. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi. LÄS MER

  3. 3. Returlogistikens roll i en cirkulär modeindustri : En kvalitativ studie av den svenska modeindustrin

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jennifer Jakobsson; Lisa Hedberg; [2023]
    Nyckelord :Returlogistik; Cirkulär ekonomi; Modeindustrin;

    Sammanfattning : Den svenska modeindustrin ställs idag inför en hel del olika utmaningar då det är en industri som kräver mycket resurser och har en negativ miljöpåverkan. Detta sker i samband med att e-handeln ökar och dess returer skapar en miljö av att vara en självklar del av konsumenternas köpbeteende. LÄS MER

  4. 4. Faktorer som påverkar betalningsviljan för digitala tjänster av tillverkningsföretag i en business-to-business miljö : En kvantitativ analys av preferenser hos kunder som erbjuds digitala tjänster av tillverkningsföretag

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Atasun Öztürk; Jim Dahlberg; [2023]
    Nyckelord :Digitala tjänster; Betalningsvilja; B2B; Industriföretag; Tjänstefiering;

    Sammanfattning : Background: Manufacturing companies have started to adapt to the rising popularity of servitization and have begun to offer digital services that they produce. However, there is limited research on various pricing models and factors affecting willingness to pay for digital services provided by manufacturing companies. LÄS MER

  5. 5. Marknadsföringsstrategier Inom Dagligvaruhandel Under Hög Inflation : En Kvalitativ Studie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Adris Ahmady; Maryam Mohammed; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Marknadsföringsstrategier inom dagligvaruhandeln under hög inflation Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Adris Ahmady och Maryam Mohammed Handledare: Peter Ek Datum: 2023-juni Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka marknadsföringsstrategier för företag inom dagligvaruhandel under en hög inflationstakt. För att bidra med ökad förståelse kring hur företagens marknadsföring påverkas, görs en jämförelse mellan strategier inom marknadsföring som företagen tillämpar under normala ekonomiska omständigheter och hur dessa förändrats eller påverkats under en ekonomisk kris, i detta fall en stigande inflation. LÄS MER