Sökning: "syllabus and study guidelines."

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden syllabus and study guidelines..

  1. 1. To Read or Not to Read, That Is the Question : An Analysis of Governmental Publications, the Curriculum of Upper Secondary School, and a Closer Look at Teachers’ Work with Reading Promotion in the English Subject at Swedish Upper Secondary Schools

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Mälardalens universitet/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Isabelle Zetterberg; [2023]
    Nyckelord :reading promotion; upper secondary school; Sweden; reading for pleasure; ESL teaching; textual analysis; governmental policy texts; questionnaire;

    Sammanfattning : Recent reports have confirmed that Swedish adolescents read less every year. Because of these reports, Swedish governments have implemented regulations to provide directions and emphasize the importance of reading promotion. LÄS MER

  2. 2. Let’s Talk about Sex...uality, Consent and Relationships: Teachers’ Views on and Approaches towards Teaching Sexuality, Consent and Relationships in the English Classroom

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Engelska

    Författare :Jeanette Rolfsson; [2023]
    Nyckelord :Sex education; sexualitet samtycke och relationer; fundamental values; EFL; teacher attitudes; critical discourse analysis; Fairclough; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : In recent years, it has been reported that sex education in Swedish schools has been lacking, and, thus, in 2022, new guidelines for sex education were implemented (sexuality consent and relationships, SCaR). This change meant that sex education is part of all curricula and that the responsibility to teach it rests on teachers of all subjects. LÄS MER

  3. 3. Hälsoundervisning i ämnet idrott och hälsa : En kvalitativ intervjuundersökning om hur idrottslärare undervisar om hälsa

    Magister-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Jirair Manoukian; Tomas Jacobsson; [2022]
    Nyckelord :Health; Physical education; Curriculum; Sense of Coherence Swedish: Känsla av sammanhang KASAM ; Hälsa; Idrott och hälsa; Styrdokument; KASAM känsla av sammanhang ;

    Sammanfattning : Syfte & Frågeställningar Syftet med studien är att undersöka hur idrottslärare tolkar begreppet hälsa i läroplanen och hur de upplever att undervisa om hälsa i ämnet idrott och hälsa. Vad undervisar lärare om gällande hälsa i ämnet idrott och hälsa? Vad har idrottslärare för synpunkter om hälsa i hälsoundervisning? Vilka möjligheter och svårigheter upplever idrottslärare i att undervisa om hälsa? Metod Genom semistrukturerade intervjuer har fem idrottslärare intervjuats. LÄS MER

  4. 4. Teachers' Perceptions of Translanguaging in English Teaching in Sweden

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Mimmi Karlberg; Jonathan Eriksson; [2022]
    Nyckelord :code-switching; first language; L1; multilingualism; perceptions; second language; translanguaging;

    Sammanfattning : The role of students’ first language (L1) in second and foreign language teaching has been an issue within language teaching. Whether to use the students’ L1 is a conflicted matter whereas certain teaching theories collide with actual practices. LÄS MER

  5. 5. Normalising Non-Normativity?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Genusvetenskapliga institutionen

    Författare :Anna-Lovisa Svärdmyr; [2021]
    Nyckelord :Sex Education; Critical Pedagogy; Non-Normativity; Discourse; Sexualundervisning; Kritisk Pedagogik: Icke-Normativitet; Diskurs; Social Sciences;

    Sammanfattning : In this study five upper-secondary school teachers have been interviewed on their methods for teaching on and integrating aspects of sex education in their respective subjects. The aim has been to examine how participants relate to norm-critical aspects that are part of the general syllabus and guidelines on teaching sex education as well as how their methods relate to non-normative and anti-oppressive pedagogical theories. LÄS MER