Sökning: "symbolers olika betydelse"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden symbolers olika betydelse.

  1. 1. VIKTEN AV EN FÄRGSTARK PERSONLIGHET : Varumärkespersonligheter, färg och visuella symboler inom credence-tjänster

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Mattias Arusell; Nina Olsson; [2021]
    Nyckelord :Varumärkespersonlighet; visuella symboler; credence-tjänster;

    Sammanfattning : Konkurrensen mellan företag blir allt hårdare i dagens samhälle och därav är det är viktigt för företag att utveckla konkurrenskraftiga varumärken med en tydlig inriktning. En strategi för att differentiera sitt varumärke är att utveckla en passande varumärkespersonlighet, vilket definierats är en uppsättning mänskliga egenskaper som förknippas med varumärket. LÄS MER

  2. 2. Berättelser från skogsbrynet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/HDK - Högskolan för design och konsthantverk

    Författare :Klara Espmark; [2018-08-16]
    Nyckelord :Textilkonst; textilkonst; konsthantverk; broderi; stygn; skog; berättelser;

    Sammanfattning : Berättelser från skogsbrynet har sin utgångspunkt i den berättartradition som finns i min släkt och i hur denna tradition är förankrad i skogen, samt i mina egna erfarenheter av att befinna mig det sammanhang som den skapar. Jag bär på ett arv av berättelser. LÄS MER

  3. 3. Lyssna på djupet : litteraturstudie om symbolers och symboliseringens betydelse i musikterapi

    Magister-uppsats, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Eva Lillqvist; [2016]
    Nyckelord :symbol; symbolization; communication; mental health; music therapy; symbol; symbolisering; kommunikation; psykisk ohälsa; musikterapi;

    Sammanfattning : Lillqvist, Eva: Lyssna på djupet – En litteraturstudie över symbolers och symboliseringens betydelse i musikterapi. Uppsats på 15 hp inom ramen för Magisterprogrammet i musikpedagogik med inriktning musikterapi vid Kungliga Musikhögskolan, KMH i Stockholm, 2016. LÄS MER

  4. 4. "Nivea - för skönhet är lycka" : En studie om skönhetsreklam i konsumtionssamhället

    Kandidat-uppsats, Fakulteten för samhälls- och livsvetenskaper

    Författare :Mi Starrin; [2009]
    Nyckelord :Konsumtionssamhället; konsumtionssociologi; lycka; påverkan; symboler;

    Sammanfattning : The overall purpose of this study has its starting point in theories about the consuming society and its advertising. I have examined what kinds of methods that are being used in TV-commercials for beauty products, to influence the consumers. LÄS MER