Sökning: "symbolic alterations"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden symbolic alterations.

  1. 1. Analysing the lack of consideration for local people’s perspectives and opinions in mining permitting approvals in Sweden  –  the case of Gállok

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Paulius Barakauskas; [2022]
    Nyckelord :Sustainable development; mine permitting; resource extractivism; environmental justice; Sámi;

    Sammanfattning : This paper uses an environmental justice framework which is expanded through decolonial theory to analyse whether the mine permitting process used by the Swedish state does justice to local people’s opinions, perspectives and cultural histories. The specific case of Gállok is chosen as it is widely known in national and international circles and therefore has potential to make long-term impact. LÄS MER

  2. 2. From Global to Regional - how Political Communicators made sense of Covid-19 Crisis. Evidences from 2020 Italian Regional Elections

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Francesco Maria Parente; [2021]
    Nyckelord :Social Sciences;

    Sammanfattning : Described as a “paradigm shift” event (Michelson, 2020), the Covid-19 pandemic is challenging all humans activities worldwide. Such disruptive event can be labelled as a crisis, which is described as an episode of uncertainty threatening high priority goals (Sellnow & Seeger, 2013). LÄS MER

  3. 3. Instagram – vår tids hyperverklighet : En studie om hur små symbolförändringar påverkar konsumentens uppfattning av den hyperverklighet som marknadsförare försöker framställa i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Jenny Sjödin; Ksenia Barazi; [2016]
    Nyckelord :Visual marketing; emotional marketing; postmodernism; symbols; hyperreality; symbolic alterations; real estate ad; consumer.; Visuell marknadsföring; emotionell marknadsföring; postmodernism; symboler; hyperverklighet; symbolförändringar; bostadsannons; konsument.;

    Sammanfattning : Syfte: Vårt syfte med denna studie är att förstå hur små symbolförändringar påverkar konsumentens uppfattning av den hyperverklighet som marknadsförare försöker framställa på Instagram.   Metod: I denna studie har en kvantitativ undersökning genomförts. LÄS MER