Sökning: "symbolic brand"
Visar resultat 11 - 15 av 90 uppsatser innehållade orden symbolic brand.
11. A Study on the Impact of Perceived Brand Globalness(PBG) on Purchase Intention : From the Perspective of Consumer Culture
Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Background: Globalization and the aggravation of world economic integration make lots of overseas enterprises enter the Chinese market and win the market share by integrating Chinese elements into their brand names, logos, advertisements, and products. Therefore, what should local brands do to gain market share? Purpose: The main purpose of this study is to investigate the different effects of local Chinese brands with global, foreign, or local elements on consumers' perceived brand globalness, perceived functional benefits, perceived symbolic benefits, and purchase intentions. LÄS MER
12. Intention och Inflytande: En kvantitativ studie om faktorer för effektiva, ekologiska annonser inom varumärkeskommunikation
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka vilka faktorer utifrån teorin om planerat beteende som bäst förutspår konsumenters intention att handla symboliska ekologiska livsmedel, samt i vilken utsträckning inflytande kan påverka konsumenters attityder gentemot dessa produkter. Det är alltså relationen mellan intention att köpa ekologiska livsmedel och faktorerna attityd, social norm och upplevd beteendekontroll som studeras samt vilka inflytelserika faktorer som leder till positiva intentioner att köpa produkten i fråga som observeras i studien. LÄS MER
13. The (Mis)alignment between Offline and Online Brand Image
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Title: The (Mis)alignment between Offline and Online Brand Image: A Qualitative Study based on Customers’ Brand Associations of the Swedish Beauty Retailer Kicks. Purpose: The purpose is to explore the alignment or misalignment of a beauty retailer’s offline and online brand image based on customers’ brand associations. LÄS MER
14. Luxury fashion and nostalgia : A study from a marketing perspective
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Using a qualitative semiotic analysis and a quantitative netnographic approach, this mixed method study seeks to examine the use of nostalgic marketing within the field of luxury fashion advertising. The focal point of the study focused on material from online video content posted by four European luxury fashion brands between the years 2020 and 2022, as well as commentary feedback from their followers on social media platforms Instagram and Youtube. LÄS MER
15. The Shift Towards Flexible Workplaces
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den här studien ämnar att undersöka relationen mellan ett varumärkes attraktionskraft och ett arbetsgivarvarumärkes individuella dimensioner - specifikt gällande möjligheten för potentiella arbetstagare att arbeta flexibelt; helt, eller delvis på distans. Covid-19 har dramatiskt förändrat människors liv världen över, därför är målet att observera hur den här ändringen har påverkat hur studenter ser enskilda dimensioner av arbetsgivarvarumärkning som attraktiva, specifikt gällande balans i arbetslivet i relation till flexibla arbetssätt på distans. LÄS MER