Sökning: "symbolisk konsumtion"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden symbolisk konsumtion.

  1. 11. Social Media Influencers : Vad tycker dagens kvinnor?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Nima Kadivar; Lina Eek Branzell; [2018]
    Nyckelord :Social media influencer SMI ; Word of mouth WOM ; Instagram; Marketing; Social media; Social media influencer SMI ; Mun till mun WOM ; Instagram; Marknadsföring; Sociala medier;

    Sammanfattning : I takt med den ökade betydelsen av symbolisk konsumtion har begreppet Social Media Influencers, SMI, grundats. SMI är ett samlingsbegrepp för de oberoende personer som genom sina sociala medier påverkar och inspirerar sina följare genom att vara en förebild inom mode, skönhet, livsstil, hälsa och inredning. LÄS MER

  2. 12. Sverigefinska millenials : en autoetnografisk studie om etnisk identitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Kulturgeografiska institutionen

    Författare :Timo Palokangas; [2017]
    Nyckelord :Etnisk identitet; Transnationell identitet; Symbolisk etnicitet; Sverigefinnar; Autoetnografi;

    Sammanfattning : I denna uppsats har jag undersökt etnisk identitet hos unga sverigefinnar. Syftet var att undersöka hur identiteter utformas hos individer bosatta i Sverige med finsk bakgrund. Detta gjordes genom en fallstudie med fyra sverigefinnar, där jag utförde tre intervjuer och skrev en autobiografisk del om mig själv. LÄS MER

  3. 13. Konsumtion -en effekt av nya tidens relationer? : En kvantitativ studie om hur unga kvinnor upplever att relationer på Instagram har en inverkan på deras konsumtion

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Emmie Pettersson; Catrin Lindkvist; [2016]
    Nyckelord :Instagram; konsumtion; parasociala relationer; symbolisk konsumtion; identitetsskapande;

    Sammanfattning : Denna studie belyser hur unga kvinnor upplever att deras relationer på Instagram påverkar deras konsumtionsbeslut. Instagram har kommit att utgöra en stor del av urvalsgruppens medieanvändande och besöken på applikationen har för vissa blivit en given del av vardagen. Samtidigt har konsumtionen av konsumtionsvaror för samma målgrupp ökat. LÄS MER

  4. 14. Att ge för att få : En undersökning av produktens betydelse vid donation till välgörenhet

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Evelina Oliverot; Sara Azargoon; Isabelle Ingre; [2014]
    Nyckelord :Köpbeteende; Givarbeteende; Offentlig konsumtion; Symbolisk välgörenhetsprodukt; Ideella organisationer;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 15. Kost och Identitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Carolin Wendel; Annica Karlsson; [2013]
    Nyckelord :Identitet; LCHF; symbolik; livsstil; social tillhörighet; konsumtion; Social Sciences;

    Sammanfattning : Livsmedel, kost och hälsa har fått alltmer uppmärksamhet i media och under de senaste åren har utbudet på internet, TV och i tidningar exploderat. Det har blivit populärt att anamma die-ter för att förändra sin kropp och påverka sitt välbefinnande. LÄS MER