Sökning: "symbolisk marknadskommunikation"
Hittade 2 uppsatser innehållade orden symbolisk marknadskommunikation.
1. Etisk grön marknadskommunikation - ett nutida företags väg till framgång
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Etisk grön marknadsföring har blivit en allt viktigare kommunikationsstrategi för företag och varumärken att implementera efter att fler konsumenter har börjat bry sig om etiska och gröna frågor. Samtidigt är det av vikt för varumärken att få konsumenter att vilja bli förknippade med just det egna varumärket i den konkurrenskraftiga marknad som existerar i dag. LÄS MER
2. A lifestyle brand in the food industry - a low engagement product in a green consumption society.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, med hänsyn till den gröna konsumtionen, undersöka vilka medel livsmedelsföretag kan arbeta med för att ompositionera sitt varumärke. Med syfte att få lågengagemangsprodukter att generera ett högre engagemang hos konsumenten utan att förändra den befintliga produkten. LÄS MER