Sökning: "symboliskt varumärke"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden symboliskt varumärke.

  1. 1. A lifestyle brand in the food industry - a low engagement product in a green consumption society.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Malin Nolte; Hanna Meinl; Linda Nyberg; [2018]
    Nyckelord :Kommunikation; lågengagemangsprodukt; högengagemangsprodukt; marknadskommunikation; grön konsumtion; trender; hållbarhet; Brand Community; livsmedelsindustrin; livsmedelsprodukter; funktionell konsumtion; symbolisk konsumtion; funktionellt behov; symboliskt behov; ompositionering; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att, med hänsyn till den gröna konsumtionen, undersöka vilka medel livsmedelsföretag kan arbeta med för att ompositionera sitt varumärke. Med syfte att få lågengagemangsprodukter att generera ett högre engagemang hos konsumenten utan att förändra den befintliga produkten. LÄS MER

  2. 2. How is animal welfare internalized in consumers’ purchase decision? : a means-end chain analysis

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Marie Palmér; Maria Humble; [2018]
    Nyckelord :Consumer behaviour; Farm animal welfare; Laddering; Means-end chain; Personal values; Point of purchase; Pork; Purchase decision;

    Sammanfattning : As a consumer, the choice of what food to buy can be rather challenging due to the great supply of items and each item’s set of various product attributes. Consumer behavior is often viewed as goal-oriented, and by choosing a specific product or brand, the consumer will satisfy or achieve his or her broad life goal - a symbolic, personal value. LÄS MER

  3. 3. Metal-logotyper och konsumenter : En studie om identitetsskapande

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Carl Bengtsson; Paula Lundin; [2017]
    Nyckelord :Logotyp; Varumärke; Heavy metal; Subkultur; Kund; Hårdrockare; Kundlojalitet;

    Sammanfattning : Syftet är att undersöka vilken påverkan heavy metal bands logotyper har och vilket budskap de förmedlar till kunden. Därefter vill vi undersöka vilken identitet dessa logotyper förmedlar till kunden. 1. Vad formar relationen mellan kund och logotyp för att skapa en identitet hos konsumenten inom heavy metal subgruppen? 2. LÄS MER

  4. 4. Den kommunala arbetsgivaren som varumärke

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Daniel Mårtensson; Viktor Östlund; [2015]
    Nyckelord :varumärkesarbete; kommunal verksamhet; offentlig sektor; Arbetsgivarmärkning; Social Sciences;

    Sammanfattning : Många olika slags organisationer tillämpar idag arbetsgivarmärkning, exempelvis svenska kommuner. Trots det finns det få studier som undersöker deras tillämpning av arbetsgivarmärkning. Arbetsgivarmärkning riktar sin kommunikation till blivande och befintliga medarbetare. LÄS MER

  5. 5. "Mina drömmars stad": En kvalitativ studie av Stockholms marknadsföring

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Nike Larsson; [2012]
    Nyckelord :konsumtion; City branding; retorik; strategisk kommunikation; Stockholm; Social Sciences;

    Sammanfattning : I dagens globaliserade värld utvecklar allt fler städer varumärkeskoncept för att kunna stå sig i den internationella konkurrensen om arbetskraft, besökare och investeringar. Städer marknadsförs idag till stor del efter ekonomiska principer, där man på olika sätt försöker göra staden ”säljbar” och attraktiv inför omvärlden. LÄS MER