Sökning: "symmetrisk tvåvägskommunikation"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden symmetrisk tvåvägskommunikation.

  1. 1. Käppalaförbundet- Kommunikation och uppströmsarbete : En fallstudie

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Amir Vafa; Maya Grimsberg; [2018]
    Nyckelord :återkoppling; uppströmsarbete; käppalaförbundet; kommunikation;

    Sammanfattning : Käppalaverket renar vatten från över en halv miljon människor i elva kommuner tillhörandes Stockholms län i Sverige. Avloppsreningsverket är certifierat för sitt miljöarbete och som en del av detta bedrivs ett aktivt uppströmsarbete, som består i att minska mängden miljöskadliga ämnen från olika källor innan de når avloppsvattnet. LÄS MER

  2. 2. Medborgardialog på kommunikationssidan En kvalitativ studie om strategisk kommunikation kring temporära bostäder i Göteborg

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Sandra Stenvall Efraim; [2016-09-08]
    Nyckelord :symmetrisk kommunikation; Medborgardialog; dialog; diskussion; förhandling; offentlighetsprincipen; temporära bostäder; kritisk-pr;

    Sammanfattning : Titel: Medborgardialog på kommunikationssidan – En kvalitativ studie om strategisk kommunikation kring temporära bostäder i Göteborg Författare: Sandra Stenvall Efraim Kurs: Medie- och kommunikationsvetenskap, examensarbete 15 hp, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMG), Göteborgs universitet Termin: Vårterminen 2016 Handledare: Gabriella Sandstig Examinator: Orla Vigsö Kursansvarig: Malin Sveningsson Antal ord och sidor: 15 831 ord, 37 sidor Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur Göteborgs Stad planerat för och säger sig arbeta med, samt praktiskt arbetar med, medborgardialog i fallet med de temporära bostäderna. Metod: Kvalitativ studie med informant- och respondentintervju samt kvalitativ textanalys Material: En informantintervju, två kvalitativa respondentintervjuer samt kvalitativ textanalys av de storstädernas huvudsakliga kommunikationsstadgar Huvudresultat: Denna studie har visat att Göteborgs Stad kommunicerar utifrån en asymmetrisk tvåvägskommunikation, där sändaren/kommunen är överordnad mottagaren/medborgarna. LÄS MER

  3. 3. Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook - En studie om partiernas politiska kommunikation på Facebook utifrån ett public relations-perspektiv

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Jakob Säw; Kristin Claréus Wästlund; Klara Schåltz Bodinson; [2015-02-10]
    Nyckelord :Sociala medier; Facebook; Politisk kommunikation; Public relations; Relation; Relationsarbete; Interaktion;

    Sammanfattning : Titel: Riksdagspartiernas kommunikation på Facebook. Författare: Kristin Claréus Wästlund, Jakob Säw, Klara Schåltz Bodinson. Handledare: Nicklas Håkansson. Kurs: Examensarbete i Media- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och kommunikation, Göteborgs Universitet. LÄS MER

  4. 4. Den digitala diaologen : En kvalitativ studie om relationen mellan användningen av sociala medier och kommunikationsstrategier

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Amanda Wikman; Therese Olander; [2015]
    Nyckelord :Facebook; TV4; Kommunikationsstrategier; Relation; Publik; Tvåvägskommunikation;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att ta reda på hur relationen mellan användningen av sociala medier och kommunikationsstrategier ser ut för TV4. Vi ämnar undersöka hur företaget använder Facebook i sin kommunikation. LÄS MER

  5. 5. I allmänhetens tjänst på Facebook : En undersökning av SVT:s strävan efter dialog

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikation

    Författare :Erik Avebäck; Petter Edström; [2015]
    Nyckelord :Dialog; symmetrisk tvåvägskommunikation; deliberativ demokrati; public service; public relations;

    Sammanfattning : This study intends to research SVT’s work with dialogical and symmetrical two-way communication with their audience on the social media site Facebook. Because of SVT’s position as the government’s public broadcasting service, they inheret a certain responsibility towards the population of Sweden. LÄS MER