Sökning: "syn på individualisering i matematik"

Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden syn på individualisering i matematik.

  1. 1. Kan en lärare hinna med alla elever i dagens matematikundervisning? : En intervjustudie av hur lärare beskriver undervisningen av elever som presterar lågt i matematik.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap

    Författare :Ylva Almqvist; [2017]
    Nyckelord :teaching mathematics; low achievement; individualization; inclusion; teacher perspective; matematikundervisning; låga prestationer; individualisering; inkludering; lärarens perspektiv;

    Sammanfattning : I den här studien vill jag belysa hur lärare beskriver prevention och intervention, alltså deras förebyggande och ingripande agerande när det gäller undervisningen av elever som presterar lågt i matematik. Det är en kvalitativ studie som bygger på en serie gruppintervjuer av lärare i grundskolan. LÄS MER

  2. 2. En studie om lärares syn på matematikläromedel och läromedlets stöd för individualisering

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Jenny Lindqvist; Anna Örjes; [2016]
    Nyckelord :matematikläromedel; individualisering; matematikundervisning; matematiska förmågor; matematikfortbildning;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att beskriva och analysera hur några lärare ser på användningen av läromedel i sin matematikundervisning och hur de ser på användningen av läromedlet för att individualisera sin matematikundervisning för att möta alla elever. Studiens metod var en kvalitativ ansats där åtta lärares syn och erfarenhet av användandet av matematikläromedel har studerats genom kvalitativa intervjuer som var halvstrukturerade. LÄS MER

  3. 3. Varierad och individualiserad undervisning : En studie om lärares syn på behovsanpassad undervisning i årskurserna 4-6

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematikdidaktik (MD)

    Författare :Pierre Cicek; Emelie Dahl; [2016]
    Nyckelord :individualisering; matematik; undervisning; variation;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att se hur matematikundervisningen kan planeras och genomföras för att variera och individualisera undervisningen. Undervisningen som kommer att granskas är den dagliga verksamheten som bedrivs i klassrummen med elever i årskurserna 4-6. LÄS MER

  4. 4. "Få med sig alla på tåget" : - Lärares syn på inkluderande matematikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Patricia Jacobson; Maria Borgbrant; [2012]
    Nyckelord :Inkludering; individualisering; matematiklärare; matematikundervisning och differentiering;

    Sammanfattning : Denna studie har behandlat lärares syn på inkluderande undervisning i matematik. Studien genomfördes med hjälp av semistrukturerade intervjuer med sex matematiklärare i år 1-6 för att ta reda på hur lärarna anpassar undervisningen efter elevers olika förutsättningar samt vad de ser för hinder och möjligheter med inkluderande undervisning. LÄS MER

  5. 5. Vad matematiklärare vet och vill veta om nya elever : En kvalitativ fallstudie i lärares syn på informationsflödet vid överlämningar i grundskolan mellan årskurs sex och årskurs sju.

    Magister-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Jessica Sjöstrand; [2011]
    Nyckelord :matematikdidaktik; matematiklärare; överlämningar; förkunskaper; konstruktivism; undervisning;

    Sammanfattning : Varje år börjar mer än 100 000 elever årskurs sju. Genom överlämning förbereder mottagande skola att ta över undervisningen. LÄS MER