Sökning: "synsinnet"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet synsinnet.
1. Sinnesintryck i staden : Hur stadsmiljön kan bidra till att tillgodose människans behov av behagliga sinnesintryck
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planeringSammanfattning : Människor har ett behov av att uppleva behagliga sinnesintryck. Genom att stimulera samtliga sinnen i omgivningen kan människor känna välmående och knyta an till sin livsmiljö. Människan hämtar information om omgivningen genom sina sinnen och därigenom påverkas sinnena av den fysiska miljön. LÄS MER
2. Tillämpning av sinnesmarknadsföring vid e-handel : En studie gällande hur sinnesmarknadsföring tillämpas vid e-handel samt hur fenomenet uppfattas av konsumenter
Kandidat-uppsats, Södertörns högskolaSammanfattning : The aim of the bachelor’s thesis is to examine how sensory marketing is applied in e-commerce. It is also of the bachelor’s interest to examine whether the consumer perceives the application of the term in e-commerce. LÄS MER
3. Köper vi livsmedel med våra sinnen? : En kvalitativ studie om stimulering av konsumentens sinnen och dess påverkan på köpbeslutsprocessen i den fysiska livsmedelsbutiken och online
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : Människan befinner sig i ett årtionde där samhället genomgår en strukturförändring till följd av digitaliseringen, något som påverkar större men ocksåmindre aspekter i samhället. En förändring den enskildeindividen men också företagen måste anpassa sigefter för att överleva. LÄS MER
4. Sinnesmarknadsföring : En studie om hur IKEA tillämpar sinnesstimuli i sin framställning
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Syfte Studien syftar till att undersöka hur IKEA praktiskt använder sinnesstimuli för att påverka konsumenternas köpbeteenden och redogöra vilka utmaningar företag kan stå inför vid applicering av sinnesmarknadsföring. Metod Uppsatsen har en kvalitativ forskningsstrategi och ett induktivt angreppssätt. LÄS MER
5. Sinnesupplevelser och besöksmotiv på en maritim kulturarvsattraktion : En studie om internationella besökare och turisters upplevelser på Vasamuseet
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : Att veta hur en internationell besökare eller eller turist upplever en maritim kulturarvsattraktion är av yttersta vikt för att kunna utveckla produkter som kan attrahera, tillfredsställa och ge en god upplevelse. Att veta vad det är som motiverar dem att besöka olika sorters attraktioner är viktig kunskap för att kunna komponera en komplett produkt. LÄS MER