Sökning: "systembolaget"

Visar resultat 1 - 5 av 159 uppsatser innehållade ordet systembolaget.

  1. 1. How Do Craft Beer Brands Negotiate Authenticity Using Retro Branding?

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Rasmus Pihl; Alexander Svensson; [2020-06-23]
    Nyckelord :Retro branding; craft beer brands; authenticity; enchantment; consumer culture theory CCT ;

    Sammanfattning : MSc in Marketing and Consumption.... LÄS MER

  2. 2. Örebro – ett stenkast från Barcelona och Stockholm? -EN STUDIE OM HUR KUNGSGATAN UTIFRÅN TRE SCENARIER KAN UTFORMAS FÖR FRAMTIDA BEHOV

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap; Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Carl Larsson; Simon Ragnell; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Uppsatsen handlar om att utforska hur en planeringspolicy kan flyttas från en geografisk plats till en annan, hur platsen förändras och hur platsen förändrar policyn. Uppsatsen är en fallstudie av Kungsgatan i Örebro. LÄS MER

  3. 3. Insights about Business Intelligence and Decision-Making : A case study at Systembolaget

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen; Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Viktor Sjöberg; Elisabeth Hugner; [2020]
    Nyckelord :Business Intelligence; Decision Support System; Decision-making levels; System 1 and System 2 decisions; Non-profit organization;

    Sammanfattning : In today’s constantly evolving technological environment, businesses have more tools to support decision-making and these can be categorized as Decision Support Systems (DSS). One of the tools is Business Intelligence (BI), which is regarded as a high-priority investment in organizations nowadays. LÄS MER

  4. 4. Democratising Information

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Daniel Alfredsson; [2020]
    Nyckelord :interaction design; information flow; cscw; workplace;

    Sammanfattning : Sharing information at a workplace is important to keep the employees inthe loop. At workplaces where employees don’t have common work hoursconventional methods for sharing information are insufficient, making itchallenging to stay in the loop. LÄS MER

  5. 5. Varumärkesutvidgning i gråzon

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Niklas Larsson; Gleb Sobolev; [2020]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; varumärkeskommunikation; Varumärkesutvidgning; företagsidentitet; Alibi marketing; alternativa marknadsföringsstrategier; marknadsföring reglerad marknad; alkohollagen; Norrlands Guld; Falcon; Mariestad; alkoholfritt; öl.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka uppkomsten av fenomenet alkoholfri reklam. Bakgrunden visar på att stora varumärken satsar stora summor på sin alkoholfria marknadsföring men statistiken visar på att försäljningen av de alkoholfria alternativen inte motsvarar investeringarna. LÄS MER