Sökning: "systemic learning theory"

Visar resultat 1 - 5 av 17 uppsatser innehållade orden systemic learning theory.

  1. 1. Evidence Based Canine Behaviour Interventions for aggression and fear/anxiety in Sweden

    Master-uppsats, SLU/Dept. of Clinical Sciences

    Författare :Marie Eleonor Doane; [2023]
    Nyckelord :canine behaviour problems; interventions; arousal; management; learning theory; behaviour counsellor;

    Sammanfattning : Aggression and fear/anxiety are behaviour problems that dogs is Sweden experience and behaviour interventions are primarily conducted by behaviour counsellors. A systemic literature review was conducted to map the scientific literature available about the efficacy of behaviour problem intervention for canine aggression and fear/anxiety. LÄS MER

  2. 2. Enhanced Vulnerability and Capacity Assessments as an organisational learning bridge for resilience building? A case study of Red Cross National Societies in the Caribbean

    Master-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för Riskhantering och Samhällssäkerhet

    Författare :Gwenaëlle Delcourt; [2023]
    Nyckelord :Organisational learning; resilience; vulnerability and capacity assessments VCAs ; red cross red crescent; Disaster risk management; MMO; Social Sciences;

    Sammanfattning : Adaptive capacity based on organisational learning (OL) is at once a critical imperative facing humanitarian organisations in their mission to save lives and support communities most at risk; and inherently evidenced as an enduring weakness over the past decades. Vulnerability and Capacity Assessments (VCA) are community-based risk assessments established for their utility in supporting communities’ iterative learning. LÄS MER

  3. 3. Språkutveckling i den samhällsorienterande undervisningen med andraspråkselever

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Emilia Bengtsson; [2023]
    Nyckelord :second language students; primary school; teacher s perspective; multimodality; community-oriented teaching; socio-cultural perspective; language development; Swedish as a second language systemic functional linguistics; andraspråkselever; grundskola; lärarperspektiv; multimodalitet; samhällsorienterad undervisning; sociokulturellt perspektiv; språkutveckling; svenska som andraspråk systemisk funktionell lingvistik;

    Sammanfattning : Målet i detta examensarbete är att studera språkutveckling genom att undersöka hur den sociokulturella lärandeteorin och språkteorin SFL är framträdande i lågstadielärares berättande om sin undervisning inom de samhällsorienterade ämnena med andraspråkselever. Dessutom har jag undersökt hur multimodala medier används i SO-undervisningen med andraspråkselever enligt lågstadielärares berättande. LÄS MER

  4. 4. Empowering Future Leaders to Advocate Sustainable Action : A comparative analysis between two university programmes focusing on leadership and sustainability in Sweden and Germany

    Master-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Frauke Hinz; [2022]
    Nyckelord :sustainability; leadership; Sustainable Development Goals; Higher Education Institutions; leadership for sustainability; Sweden; Germany; change agents;

    Sammanfattning : Sustainability must be integrated into our everyday world. To achieve that, Sustainable Development Goals (SDGs) were established. Some scholars agree that the SDGs are not enough. So, a new strategy is needed to conquer the challenges. LÄS MER

  5. 5. Digitala verktyg i ett flerspråkigt klassrum : En kvalitativ studie om digitala verktygs inverkan på flerspråkiga elevers språkutveckling

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Linn Daulin; [2022]
    Nyckelord :digital tools; multilingualism; language development; vocabulary; primary school; digitala verktyg; flerspråkighet; språkutveckling; ordförråd; F-3;

    Sammanfattning : I och med samhällets växande mångfald samt digitaliseringen som bidragit med nya verktyg för lärande, behöver lärare se över hur digitala verktyg på olika sätt kan stödja elevers språkutveckling i skolan. Syftet med studien är att synliggöra lärares upplevelser kring digitala verktygs inverkan på flerspråkiga elevers språkutveckling. LÄS MER