Sökning: "systemutveckling faser"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden systemutveckling faser.

  1. 1. Strukturerat lärande genom Action Design Research. En studie om visualisering av behörigheter

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Rasmus Jansson; Peter Söderblom; [2014-07-04]
    Nyckelord :Aktionsforskning; Action Design Research; Beslutsstöd; Behörighetshantering; Visualisering;

    Sammanfattning : Samtidigt som organisationer genererar allt mer affärskritisk data i sina system, behöver allt fler anställda tillgång till dessa system. Därför måste någon form av behörighetssystem implementeras för att hålla dem säkra. Access Control Matrix-modellen är ett sätt att hantera behörigheter och är vanligt förekommande. LÄS MER

  2. 2. Automatiserade gränssnittstester på rätt sätt : En utvärderande studie om ramverk för automatiserade gränssnittstester

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Filip Eidemar; Robin Lagren; Ola Mellberg; [2014]
    Nyckelord :framework; Systemutveckling; Informatik; Gränssnitt; Ramverk; Automatisering; Användargränssnitt; Driftsättning; Systemtest; Acceptanstest; Implementation; gränssnittstester; test; gränssnitt; selenium;

    Sammanfattning : I dagens digitaliserade samhälle ställs det stora krav på programvaruutvecklare. Kunder förväntarsig korta ledtider och leverans av felfria informationssystem. För att kunna hävda sig påmarknaden krävs det att kvalitetssäkring är en väl integrerad del av systemutvecklingsprocessen. LÄS MER

  3. 3. Framgångsfaktorer vid införande av ett tredjepartssystem : En fallstudie i en stor organisation.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Handels- och IT-högskolan

    Författare :Alexandra Popovska; Deborah Fraiman; [2013]
    Nyckelord :PocketLord; IS; Informationssystem; Systemutveckling; Införande; Tredjepartsystem; Framgångsfaktorer; Krav- och verksamhetsanalys; Verksamhetsutveckling; Projekt; IT-projekt; Västfastigheter;

    Sammanfattning : Nutida organisationer och företag har svårt att undvika användningen avinformationsteknologin (IT). Den stora utmaningen är att lyckas med införandet av etttredjepartssystem i form av ett IT-projekt med ett positivt resultat. LÄS MER

  4. 4. Utveckling av terräng ochpartikeleffekter med Lightweight Java Game Library (LWJGL)

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Daniel Härnberg; Gustav Wiiala; [2012]
    Nyckelord :LWJGL; Lightweight Java Game Library; OpenGL; Terrain; Heightmap; Particle effects; Particle system; Vertex Buffer Object; LWJGL; Lightweight Java Game Library; OpenGL; Terräng; Höjdkarta; Partikeleffekter; Partikelsystem; Vertex Buffer Object;

    Sammanfattning : Denna rapport ar resultatet av ett examensarbete som har utforts vid institutionen for informationsoch kommunikationsteknik, Kungliga Tekniska Hogskolan (KTH), och omfattar 15 hp. Rapporten presenterar ett arbete dar examensarbetarna har utvecklat en terrang med hojdskillnader och ljussattning, partikeleffekter (CPU-GPU implementering) som liknar ett fyrverkeri, partikeleffekter (GPU implementering) som visar olika monster samt en kamera for att kunna observera spelvarlden fran alla mojliga olika vinklar i 3D med API:et Lightweight Java Game Library (LWJGL). LÄS MER

  5. 5. Utveckling av terräng och partikeleffekter med Lightweight Java Game Library (LWJGL)

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för informations- och kommunikationsteknik (ICT)

    Författare :Daniel Härnberg; Gustav Wiiala; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Denna rapport är resultatet av ett examensarbete som har utförts vid institutionen för informationsochkommunikationsteknik, Kungliga Tekniska Högskolan (KTH), och omfattar 15 hp. Rapportenpresenterar ett arbete där examensarbetarna har utvecklat en terräng med höjdskillnader ochljussättning, partikeleffekter (CPU-GPU implementering) som liknar ett fyrverkeri, partikeleffekter(GPU implementering) som visar olika mönster samt en kamera för att kunna observera spelvärldenfrån alla möjliga olika vinklar i 3D med API:et Lightweight Java Game Library (LWJGL). LÄS MER