Sökning: "szilvia gyimothy"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden szilvia gyimothy.

  1. 1. Ett varumärke i nya kläder – en studie om KappAhl; ur två perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Henrik Runnström; Andreas Klingstedt; Philip Persson-Stiernswärd; [2009]
    Nyckelord :varumärke; varumärkeskapital; positionering; ompositionering; Trade; Handel; Business and Economics;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Uppsatsens titel: Ett varumärke i nya kläder – en studie om KappAhl; ur två perspektiv Kurs: SMTX06 – Service Management: Kandidatuppsats, 15 p Författare: Andreas Klingstedt, Philip Persson, Henrik Runnström Handledare: Szilvia Gyimothy och Pavla Kruzela Nyckelord: Varumärke, Varumärkeskapital, Positionering, Ompositionering Syfte: Syftet med denna uppsats är att öka förståelsen för hur ett svenskt detaljhandelsföretag arbetar med en ompositionering, samt att redogöra hur konsumenten uppfattar varumärket idag, och om man har påverkats av ompositioneringen. Metod: För att kunna uppnå vårt syfte och besvara de frågeställningar som vi har valt ska genomsyra vår uppsats har vi därför valt att arbeta med insamlingsmetoder av både kvalitativ och kvantitativ karaktär. LÄS MER

  2. 2. Intern marknadsföring - från hinder till möjligheter

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Anette Särén; Daniela Foussianis; Helena Nielsen; [2007]
    Nyckelord :intern marknadsföring; intern kommunikation; motivation; empowerment; organisationskultur; organisationsstruktur; monopol och apoteket ab.; Organizational science; Organisationsteori; Social Sciences;

    Sammanfattning : Handledare: Szilvia Gyimothy och Bo Markulf Problem: Apoteket AB har börjat satsa på extern marknadsföring som en förberedelse inför avregleringen av monopolet. Men förutsättningen för att få en framgångsrik extern marknadsföring gentemot kunderna är att företag har en fungerande intern marknadsföring. LÄS MER