Sökning: "tävlingsinstinkt"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet tävlingsinstinkt.

  1. 1. Träningsintensitet hos islandshästar i ridskoleverksamhet

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Anatomy, Physiology and Biochemistry

    Författare :Caroline Tjernström; [2017]
    Nyckelord :Islandshäst; träningsintensitet; hjärtfrekvens; ridskola;

    Sammanfattning : Exercise intensity of Icelandic riding school horses In Sweden, there are a total of 9500 horses at riding schools and a hundred riding schools with Icelandic horses. These horses are performing 5 million hours under rider each year. Despite this, there are very few studies measuring training intensity of horses in riding schools. LÄS MER

  2. 2. Pojkars läsning En intervjustudie om hur man kan öka motivationen att läsa skönlitteratur hos pojkar i högstadieåldern

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Lena Olin; Susanne Lövgren; [2015-03-16]
    Nyckelord :Pojkar; Läsvanor; Motivation; Skönlitteratur; Didaktiska grundfrågor;

    Sammanfattning : Sammanfattning: Studiens syfte var att hitta framgångsfaktorer för att motivera pojkar i högstadiet att läsa skönlitteratur. För att uppnå syftet har vi undersökt vilken inställning pojkar i årskurs 7-9 har till läsning av skönlitteratur. LÄS MER

  3. 3. Disconnected : Berättelser om problematiskt spelande och genus i MMORPG-spel

    Magister-uppsats, Institutionen för tema

    Författare :Gustav Södling; [2009]
    Nyckelord :Problematiskt spelande; MMORPG-spel; dataspelsberoende; behandling; genuskonstruktioner; narrativt-hermeneutiskt perspektiv;

    Sammanfattning : Uppsatsen beskriver hur personer med erfarenhet av problematiskt spelande och efterföljande behandling berättar om sina erfarenheter. Studiens fokus har legat på problematiskt spelande av MMORPG-spel, deras sociala dimension och upplevelser av genus i dataspelen. LÄS MER

  4. 4. Att styra mot cross-selling : En studie ur ett motivationsperspektiv

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Harald Hermansson; Anna Gravell; Louise Nylund; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Cross-selling är en strategi som de senaste åren har fått stort fokus inom finansbranschen. Strategin går ut på att öka försäljning till existerande kunder genom att introducera dem till produkter eller tjänster som andra avdelningar inom företaget erbjuder, oavsett den egna specialistrollen. LÄS MER