Sökning: "tävlingssystem"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet tävlingssystem.

  1. 1. Tävlingssystem för Teknikåttan

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Albin Henriksson; Sebastian Karlsson; Victor Löfgren; Björn Modée; Josef Olsson; Max Rüdiger; Carl Schönfelder; Emil Wahlqvist; [2021]
    Nyckelord :Kandidatarbete; datateknik; datavetenskap; programvaruteknik; teknikåttan; tävlingssystem;

    Sammanfattning : Denna rapport gjordes som en del av kursen TDDD96 och beskriver det arbete som gjorts åt Teknikåttan under våren 2021. Projektets mål var att skapa ett väldokumenterat tävlingssystem som skulle vara lätt för andra att utöka vilket gruppen också lyckades med. LÄS MER

  2. 2. Tävlingssystem för Teknikåttan

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Carl Harris; Dawid Abucewicz; Frida Blomstedt; Nazir Elpustaty; Edwin Forsberg; Max Helmrich; Evelina Holmgren; Carl Lidman; [2020]
    Nyckelord :Kandidatarbete; datateknik; datavetenskap; Teknikåttan; tävlingssystem;

    Sammanfattning : Denna rapport har skrivits i samband med ett kandidatprojekt vid Linköpings universitet. Projektet gick ut på att skapa ett nytt system till tävlingen Teknikåttan, och syftet med denna rapport är att fånga upp erfarenheter från detta projekt. LÄS MER

  3. 3. En intervjustudie om speldesign och spelarbeteende

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Emelia Johansson; [2019]
    Nyckelord :Binge; video games; multiplayer; Dark Patterns; Grinding; Linear game design; Binge; datorspel; flerpersonspel; Dark Patterns; Grinding; Linjär Speldesign;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vad det är som får spelarna att stanna kvar i spelet under en spelsession. Spelmarknaden kan delas upp i två typer av spel, antingen Open World-spel där användaren fritt kan ströva omkring i en virtuell värld och ges en betydande frihet i att välja hur denne skall nå sina mål eller linjära spel där användaren styrs av start och slutscener. LÄS MER