Sökning: "t i butiken"

Visar resultat 1 - 5 av 25 uppsatser innehållade orden t i butiken.

  1. 1. Köparens falska bevisbörda för varans kvarlämnande vid butiksvaruköp - och hur den påverkas av om det påstådda avtalsförhållandet anses utgöra ett blandavtal eller två separata avtal

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Gustav Daun; [2019]
    Nyckelord :processrätt; bevisbörda; blandavtal; butiksvaruköp; bevisvärdering; bevisvärde; falsk bevisbörda; beviskrav; Law and Political Science;

    Sammanfattning : En konsuments påstående om att en köpt vara lämnats kvar i butiken efter köpet i syfte att näringsidkaren ska utföra arbeten på varan, kan betraktas som ett påstående om antingen ett blandavtal eller två separata avtal. Förutsatt att näringsidkaren menar att konsumenten fått med sig varan i samband med köpet kommer konsumenten att åläggas bevisbördan för att en överenskommelse om tjänst ingåtts. LÄS MER

  2. 2. "Time to explore Return In-store" : En studie om företag och kunders syn på returalternativet "Return In-store"

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kajsa Bild; Elin Erlandsson; [2018]
    Nyckelord : Return In-store ; returns; Click and Collect ; environmental impact; consumer behaviour; Return In-store ; returer; Click and Collect ; miljö; kundbeteende;

    Sammanfattning : Syfte Syftet är att undersöka hur detaljhandelsföretag inom modebranschen och dess kunder ser på “Return In-store” som ett returalternativ och även klargöra den miljöproblematik som finns relaterat till returer. Metod Denna studie är utförd med en kvalitativ forskningsmetod. LÄS MER

  3. 3. En undersökning av betalningsmetoder på den svenska e-klädmarknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Anton Luuppala; Max Williams; [2018]
    Nyckelord :Payment methods; payment preferences; e-commerce; trust; consumer behavior; fashion; Betalningsmetoder; betalningspreferenser; e-handel; förtroende; konsumentbeteende; kläder;

    Sammanfattning : Kontantanvändningen i Sverige minskar drastiskt för varje år som går, samtidigt som e-handeln ökar i stadig takt. Tidigare forskningsresultat visar att förtroende är en av de allra viktigaste förutsättningarna för framgångsrik e-handel. LÄS MER

  4. 4. Att skapa en image genom butikens miljö

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Emma Lyppert; Li Malmberg Wahle; [2017]
    Nyckelord :Corporate identity; Corporate image; Communication; Store design; Store interior; Multibrand store; Företagsidentitet; Företagsimage; Kommunikation; Butiksmiljö; Butiksdesign; Multibrandbutik;

    Sammanfattning : Increasing competition in the market place has made business ever tougher for the multibrand store. In order to create new customers as well as keeping existing customers loyal, companies must create and maintain a strong brand identity and project a strong brand image within their chosen segment. LÄS MER

  5. 5. Kundernas behov i butiksmiljöer : Skillnaderna mellan handlares och kunders uppfattning av kundernas behov i klädbutiker

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Företagsekonomi

    Författare :Johannes Johansson; Viktor Nygårds; [2015]
    Nyckelord :Needs; Factors; Gap; Customer; Trader; Behov; Faktor; Gap; Kund; Handlare;

    Sammanfattning : Konkurrensen inom detaljhandeln blir allt hårdare, både från andra butiker men även från e-handeln, vilket sätter press på fysiska butiker att ha nöjda kunder som fortsätter handla i butiken. Ett tillvägagångssätt för att möta den hårdnande konkurrensen är att ha en butiksmiljö s.k. LÄS MER