Sökning: "ta emot"
Visar resultat 11 - 15 av 1477 uppsatser innehållade orden ta emot.
11. Kvillebäcken : analys och gestaltningsförslag - me[d]andra strukturer och processer
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : I byggandet av hållbara städer är utveckling av blågrön infrastruktur högaktuell, och inom detta faller stort fokus på utveckling av urbana vattendrags ekologi, vattenkvalitet, och förmåga att omhänderta konsekvenser av klimatförändringar. Få vattendrag uppnår miljökvalitetsnormerna, och platsspecifika utmaningar finns i varje vattendrag. LÄS MER
12. En läromedelsanalys om tankesätt och strategier relevanta för räknesättet subtraktion
Magister-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik och didaktikSammanfattning : I Sverige utförs Nationella Prov i årskurs tre och resultaten från dessa visar att elever har större svårigheter med Delprov F, som testar elevernas kunskaper i skriftliga räknemetoder, i jämförelse med andra delprov. Även räknesättet subtraktion visar sig vara ett svårare räknesätt för elever i svensk skola. LÄS MER
13. SAMTAL PÅ FLERBÄDDSSAL Patienters upplevelser av samtal med vårdpersonal på flerbäddssal
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: I Sverige är det idag vanligt med flerbäddssalar när patienter är inlagda på en vårdavdelning. Många gånger sker olika typer av samtal mellan patient och vårdpersonal öppet på flerbäddssal. LÄS MER
14. PATIENTERS UPPLEVELSE AV DIGITALISERAD INFORMATION INFÖR KRANSKÄRLSRÖNTGEN Hur information delges och tas emot av patienten
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Bakgrund: Patienter som skall genomgå kranskärlsröntgen och eventuellt PCI har behov av information om den förestående undersökningen. I samband med pandemirestriktioner våren 2020, ersattes ett informationsmöte i grupp med skriftlig information och ett digitalt verktyg, bestående av en informationsfilm samt en chatt-funktion. LÄS MER
15. "Vad innebär detta för mig?" : En kvalitativ studie om anställdas uppfattning av den kommunicerade varumärkesidentiteten vid ett varumärkesbyte.
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Anställda som identifierar sig med företagets varumärkesidentitet är enligt tidigare forskning nyckeln till ett starkt varumärke. Ett varumärkesbyte innebär ett psykologiskt uppbrott där den anställda kan hamna i en identitetskris. LÄS MER